کد خبر : 53858
تاریخ انتشار : شنبه 6 اردیبهشت 1399 - 10:58

ممنوعیت کشت برنج برداشته شد

ممنوعیت کشت برنج برداشته شد

وزارت جهاد کشاورزی محدودیت و ممنوعیت کشت برنج را برداشته است.

وزارت جهاد کشاورزی سخت گیری‌های غیر منطقی مبنی بر محدودیت و ممنوعیت کشت برنج را برداشته است.

دبیر انجمن برنج کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی محدودیت و ممنوعیت کشت برنج را برداشته است بیان کرد: امسال وزارت جهاد کشاورزی خوشبختانه اجازه داده است در استان‌هایی که آب کافی، زمین و نهاده در اختیار دارند با همکاری جهاد کشاورزی برنج کاری انجام شود و در صورت امکان سطح کشت بیشتری نسبت به مدت مشابه سال قبل به زیر کشت برود.

جمیل علی زاده شایق ادامه داد: از دولت تقاضا داریم ضمن تامین نهاده‌های مورد نیاز، تمهیداتی برای بیمه زراعت برنج و برنج کاران بیندیشد و از حالا مکانیزم درستی برای خرید مازاد تولید برنج‌ کاران داشته باشد.

او با بیان اینکه با قیمت گذاری به صورت توافقی مخالف هستیم، گفت: تاکنون سازمان تعاون روستایی قیمت را تعیین می‌کرد و توافق کشاورزان مطرح نبود، اما هم اکنون باید توافق واقعی باشد.

وی گفت: با وجود آنکه طی سال‌های خشکسالی وزارتخانه‌های نیرو و صنعت، بخشنامه شدیدی برای ممنوعیت کشت صادر کردند حالا باید با وزارت جهاد کشاورزی هماهنگ شوند تا محدودیت‌ها را بردارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مصطفی دیناروند یکشنبه , ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵

با سلام. کشت ب نج در اراضی تسطیح شده و بلاخص در زیر شبکه های آبیاری مدرن سبب بهم خوردن وضعیت تسطیح اراضی خواهد شد. و قطعا بر روی کشت مکانیزه و ردیفی محصولات بعدی مشکل آفرین خواهد شد. بنابراین وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص باید محدودیت قائل گردد.