کد خبر : 59193
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402 - 7:33

وزیر جهاد کشاورزی:

معتقد به توانمندی تشکل‌ها هستم / تمام تصدی‌های مربوط به وزارتخانه باید به تشکل‌ها واگذار شود / نقش تشکل ها در کشاورزی پررنگ تر می شود / تشکل‌ها مطالبه‌گر باشند

معتقد به توانمندی تشکل‌ها هستم / تمام تصدی‌های مربوط به وزارتخانه باید به تشکل‌ها واگذار شود / نقش تشکل ها در کشاورزی پررنگ تر می شود / تشکل‌ها مطالبه‌گر باشند
نقش تشکل ها در بخش کشاورزی پررنگ تر می شود

نقش تشکل ها در بخش کشاورزی پررنگ تر می شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تمام تصدی‌های مربوط به وزارتخانه باید به تشکل‌ها واگذار شود و نقش وزارت جهاد کشاورزی فقط سیاست گذاری و نظارت بر امور باشد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از مهر، تصدی گری دولت در بخش تولید و بازار محصولات مورد نقد بسیاری بوده و تاکید می‌شود نقش دولت در این حوزه‌ها سیاست گذاری و رگولاتوری آن است. نظارت و حمایت از تولید جز مسوولیت‌های دولتمردان بوده و مدیریت تولید سبب می‌شود تا نوآوری و خلاقیت در بخش خصوصی از بین برود. یکی از پیشنهادها واگذاری مسؤولیت به تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط بوده که با با توجه به تجربه و شناختی که از حوزه کار دارند مدیریت کم خطاتری داشته باشند.

البته این مدیریت نیاز به نظارت دارد تا حرکت بر اساس نقشه راه انجام شود. وزیر پیشین وزارت جهاد کشاورزی اصرار داشت تا تشکلی واحد در هر صنف از مجموعه کشاورزی و دامداری، پیگیری مسائل همان حوزه باشد تا از تشتت آرا جلوگیری شود اما این امر محقق نشد. در ادامه محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با مدیران اتحادیه‌ها و تشکل‌های ملی کشاورزی عنوان کرد که معتقد به توانمندی تشکل‌ها هستم زیرا موفقیت دولت و وزارت جهاد کشاورزی در گرو ارتباط نزدیک با تشکل‌ها است.

نیکبخت افزود: تمام تصدی‌های مربوط به وزارتخانه باید به تشکل‌ها واگذار شود و نقش وزارت جهاد کشاورزی فقط سیاست گذاری و نظارت بر امور باشد، همچنین همراه با مسؤولیت، اختیارات لازم و ابزار کار هم به تشکل‌ها داده شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که تشکل‌ها باید مطالبه‌گر باشند، تصریح کرد: وزارتخانه پیگیر واگذاری تصدی‌ها خواهد بود اما باید گام به گام پیش برویم.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته ۹۸ درصد از تولید محصول پس از برداشت بسته‌بندی و صادر می‌شود و صنایع تبدیلی نقش بسیاری در این باره بر عهده دارند که در وزارت جهاد کشاورزی متولی توسعه صنایع تبدیلی، مرکز مکانیزاسیون است.

مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه از مصوبه پرداخت ۲.۵ همت برای خرید برنج مازاد شمال از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد و گفت: خرید توافقی یکی از راهکاری حمایتی از بخش تولید است و در این راستا بیش از ۱۰۰ هزار تن وش پنبه در سال ۱۴۰۱ خرید توافقی شده است.

نیکبخت با تاکید بر تولید تقاضامحور عنوان کرد: تولید محصولات با کشت قراردادی از تولید مازاد جلوگیری خواهد کرد، همچنین کالا بر اساس مشخصات در اختیار صنایع قرار خواهد گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به تأمین بازار کالاهای اساسی به موضوع شکر پرداخت و عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی مصوبه افزایش ذخایر استراتژیک شکر تا ۵۰۰ هزار تن را از ستاد تنظیم بازار دریافت کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.