کد خبر : 52795
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آذر 1398 - 8:30

توضیح نماینده مجلس در مورد افزایش قیمت خرید گندم

توضیح نماینده مجلس در مورد افزایش قیمت خرید گندم

حداقل قیمت خرید تضمینی گندم و پیشنهادی از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس به دولت بین ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار تومان بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: اطلاعی در مورد افزایش قیمت خرید تضمینی گندم نداریم.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: تا کنون در خصوص افزایش قیمت خرید تضمینی گندم تا ۲۰ آذرماه به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اطلاعی داده نشده است.
جلال محمود زاده در گفتگو با خانه ملت در خصوص افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم اعلامی از سوی دولت پایین است و این موضوع باعث می‌شود کشت گندم در سطح کشور کاهش شدیدی پیدا کند و در فصل برداشت کشاورزان محصول مازاد را تحویل دولت نمی‌دهند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت ۲ هزار و ۲۰۰ تومان برای خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم در مقایسه با کشورهای همسایه بسیار پایین است،ادامه داد: حداقل قیمت خرید تضمینی گندم و پیشنهادی از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس به دولت بین ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار تومان بود که مورد تایید قرار نگرفت.

گندم زار
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قیمت ۲ هزار ۲۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم باعث کاهش سطح زیر کشت این محصول استراتژیک شده و کشاورزان اقدام به کشت محصولات جایگزین می‌کنند، عنوان کرد: این خطر وجود دارد تا همانند سال جاری حدود ۳ میلیون تن گندم مازاد در اختیار کشاورزان باقی بماند و دولت برای تامین گندم و آرد مورد نیاز کشور از سایر کشورها با قیمت بسیار بالاتر از سایر کشورها تامین و وارد بکند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر دولت در مدت زمان باقی مانده قیمت گندم را افزایش دهد در فصل برداشت می‌تواند میزان بیبشتری از گندم مازاد کشاورزان خریداری کند و نیاز به واردات این محصول استراتژیک را کاهش دهد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص زمان اعلام شده توسط رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور برای افزایش قیمت گندم، گفت: تا کنون در خصوص افزایش قیمت خرید تضمینی گندم تا ۲۰ آذرماه به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست اطلاعی داده نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.