کد خبر : 36427
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1396 - 10:56

روحانی: وزارت جهاد کشاورزی با کمک خانه کشاورز کارها را به مردم بدهد

باید دید حجتی این دستورات و توصیه های مهم رییس جمهور را عملی می کند.

چندی پیش رییس جمهور در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز مطالبی را پیرامون بخش کشاورزی بیان نمود و از متولیان بخش کشاورزی خواست در راستای تحقق آنها تلاش کنند که در زیر تعدادی از بیانات دکتر روحانی آمده است:

  • باید وزارت جهاد کشاورزی با کمک خانه کشاورز تلاش کنند تا همه کارها در دست مردم قرار بگیرد، مگر موردی که ضرورت ایجاب کند تا دولت بر عهده داشته باشد.
  • باید هدفدار از کشاورزان حمایت کنیم. باید حمایت دولت به گونه ای کاملا جهت دار باشد. باید از آن کسی که در مصرف آب صرفه جویی کند، کود کمتری مصرف می کند، سم زیادی استفاده نمی کند، حمایت بیشتری شود. حمایت بیشتری از آن کسی که تلاش بیشتری می کند، انجام بدهیم؛ و از آن کسی که تلاش کمتری می کند، حمایت کمتری بکنیم. الان در خرید تضمینی چه کار می کنیم؟ باید قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی را اصلاح کنیم. باید به بعضی از محصولات به دلایل خاصی یارانه بیشتر و توجه بیشتری بکنیم و به بعضی از آنها یارانه کمتری بدهیم. باید تعادلی را در جامعه به وجود بیاوریم.
  • باید محصولات کشاورزی به بازار صادرات راه پیدا بکند و بتوانیم با کشورهای منطقه یا خارج از منطقه رقابت کنیم.
  • یکی از مسایل مهم کشت فراسرزمینی است. لازم نیست همه چیز را در داخل بکاریم. باید یک تعداد محصولات را در داخل بکاریم و زراعت بکنیم. ممکن است محصولاتی آب زیاد بخواهند و اگر در کشور دیگری زمین را اجاره و در آنجا کشت بکنیم و در نهایت محصول آن را وارد کشور و یا بفروشیم، به نفع ما باشد.
  • فضای مجازی باید برای رساندن محصولات باغی و کشاورزی از مزرعه به بازار یا حتی به مصرف کننده کمک بکند. باید تفاوت قیمت از مزرعه تا بازار و یا مصرف کننده را کم بکنیم. این کار در فضای مجازی شروع شده و باید آن را تقویت کنیم. باید خانه کشاورز از طریق فضای مجازی، واسطه ها را کم کند.

حال باید منتظر ماند و دید مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی این دستورات و توصیه های مهم رییس جمهور که همگی در راستای رونق و بهبود وضع کشاورزی کشور است را عملی می کند یا اینکه این موارد در حد تعارف باقی خواهند ماند و اراده ای برای تحقق آنها وجود نخواهد داشت!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.