کد خبر : 13477
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 تیر 1395 - 18:54

۸۹ درصد از باغات ؛ بی بهره از بیمه ! / یک مسئول: نیازمند فرهنگ سازی کشاورزان و باغداران برای بیمه هستیم

دهقان نیوز / ۸۹ درصد از باغات ؛ بی بهره از بیمه هستند. یازمند فرهنگ سازی و هدایت کشاورزان و باغداران به منظور قرار دادن باغ ها و مزارع خود زیر پوشش بیمه هستیم.

 

دهقان نیوز / ۸۹ درصد از باغات ؛ بی بهره از بیمه هستند. یازمند فرهنگ سازی و هدایت کشاورزان و باغداران به منظور قرار دادن باغ ها و مزارع خود زیر پوشش بیمه هستیم.

 

هاشم نقیبی افزود: این در حالی است که بروز حوادث غیرمترقبه و پیش بینی نشده، می تواند خسارات بسیار سنگین و جبران ناپذیری در عرصه های باغی به جای بگذارد.
وی اظهار کرد: در ۲ ماه نخست امسال مجموعا ۲۳۰۰ میلیارد ریال خسارت به باغ های خراسان رضوی وارد آمده است.
این مسئول افزود: در حدود ۱۱ هزار هکتار از باغ های میوه هسته دار استان شامل آلبالو، گیلاس، زردآلو، شلیل بین ۳۰ تا ۶۰ درصد خسارت دیده است.
وی گفت: حدود پنج هزار هکتار از باغ های میوه دانه دار مانند سیب، به و گلابی نیز بین ۱۰ تا ۲۰ درصد خسارت دیده اند.
وی با بیان اینکه ۵۰ تا ۱۰۰ درصد محصول باغ های استان با گستره ۱۶ هزار هکتار خسارت دیده و از بین رفته است، اظهار کرد: حدود سه هزار هکتار از باغ های پسته و گردوی منطقه نیز بین ۱۰ تا ۲۰ درصد خسارت دیده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بیمه محصول علاوه بر ایجاد آرامش خیال برای باغداران و کشاورزان، می تواند از وارد آمدن هزینه های سنگین ناشی از حوادث پیش بینی نشده به آنان جلوگیری کند.
وی تاکید کرد: بشدت نیازمند فرهنگ سازی و هدایت کشاورزان و باغداران به منظور قرار دادن باغ ها و مزارع خود زیر پوشش بیمه هستیم.
طبق آمار پارسال ۶۳ هزار و ۵۰۰ قرارداد بیمه در بخش های دام، طیور، آبزیان، زراعت، باغبانی و منابع طبیعی در خراسان رضوی منعقد شد که طی آن ۱۵۲ هزار هکتار مزرعه، ۲۵ هزار هکتار باغ، یک میلیون واحد دامی و ۲۱۲ هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی زیر پوشش قرار گرفت.
خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد که از ۷،۱۱ درصد تولیدات بخش کشاورزی کشور از این سطح برداشت می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.