کد خبر : 19909
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 شهریور 1395 - 12:38

۳۳ درصد اشتغال در بخش کشاورزی است

تامین امنیت غذایی و سلامت انسان ها از دستاوردهای توجه به محیط زیست به ویژه منابع خاکی است.

۳۳ درصد اشتغال در بخش کشاورزی است

محمدرضا فتوت در آیین گشایش دومین همایش ملی مدیریت پایدار منابع خاک و محیط زیست در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: متاسفانه خاک استان بعضا بی رویه استفاده می شود و برای جلوگیری از بحران های آینده از هم اکنون باید برنامه ریزی کنیم.
وی با اشاره به وجود ۸۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت باغی و زراعی در استان کرمان گفت: به طور متوسط سالانه شش میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
وی تامین امنیت غذایی و سلامت انسان ها را از دستاوردهای توجه به محیط زیست به ویژه منابع خاکی برشمرد و افزود: تاثیر محیط زیست و منابع خاک در اقتصاد، توسعه صادرات غیر نفتی و ارزآوری استان نشان می دهد که باید به حفظ منابع خاک و محیط زیست توجه لازم صورت گیرد.
معاون استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در استانی زندگی می کنیم که به دلیل تنوع آب و هوایی و چهار فصل ظرفیت های کشاورزی بالایی دارد.
وی گفت: سابقه و تاریخ استان کرمان نشان می دهد این استان در حوزه کشاورزی همیشه پیشتاز بوده و جزء استان های برتر در این حوزه است.
فتوت با تاکید بر اینکه از منابع خاک، آب، محیط زیست و هوا برای توسعه استان استفاده می کنیم افزود: امروز در کنار اجرای طرح همیاران آب اصرار بر این داریم که به خاک نیز باید در کنار آب توجه شود.
وی اظهار کرد: باید به شیوه ها و راهکارهای اجرایی در زمینه حفاظت از محیط زیست دست یابیم.
وی گفت: حداقل نتیجه این همایش باید این باشد که مسئولان برای استفاده بهینه از منابع خاکی، جلوگیری از آلودگی خاک و از بین رفتن خاک ترغیب شوند.
دومین همایش ملی مدیریت پایدار منابع خاک و محیط زیست تا فردا (پنجشنبه) در دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.