کد خبر : 20277
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1395 - 22:53

۲۸۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز صادر شد

: ۷۰ درصد بهای تضمینی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا چند روز دیگر و مابقی آن پس از اصلاحیه بودجه تا پایان مهر سال جاری پرداخت می شود.

دهقان نیوز:
[ad_1]

عباس کشاورز» در آئین گشایش نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری، آبرسانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان و دامپزشکی در شهرکرد افزود: این میزان در مدت پنج ماهه امسال در حالی صورت گرفته است که در مجموع سال گذشته ۶۳۰ هزار تن گندم صادر شد.

وی افزود: دولت به منظور حمایت از صادرات گندم به ازای هر کیلوگرم گندم صادراتی یکهزار و ۵۰۰ ریال یارانه پرداخت می کند.
کشاورز تصریح کرد: دولت برای خرید چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال ۱۳۹۲ برابر ۴۰ هزار میلیارد ریال پرداخت کرد و این رقم در امسال برای ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال می رسد.
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: دولت تمامی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت تضمینی خریداری می کند.
وی اظهار کرد: ۷۰ درصد بهای تضمینی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا چند روز دیگر و مابقی آن پس از اصلاحیه بودجه تا پایان مهر سال جاری پرداخت می شود.
کشاورز، سیب زمینی را دومین ماده غذایی کشور بعد از گندم دانست و گفت: تولید این محصول نباید دچار خدشه شود.
وی زمان کشت سیب زمینی در کشور را بهاره، پاییزه و کشت استمراری اعلام و تأکید کرد: کشت این محصول باید طبق برنامه اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی به مدیران استان ها صورت گیرد تا تولید و عرضه آن با مشکل مواجه نشود.
نخستین نمایشگاه صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری، آبرسانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان و دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گشایش یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.