کد خبر : 44630
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1397 - 12:02

۱۵ مهر روز روستا و عشایر شد

شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۱۵ مهرماه را به عنوان روز ملی روستا و عشایر در تقویم ملی کشور ثبت کرد.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۱۵ مهرماه را به عنوان روز ملی روستا و عشایر در تقویم ملی کشور ثبت کرد.

به گزارش تسنیم، ابولفضل رضوی، اظهار داشت: برای همه اقشار صنفی روزی در تقویم ثبت شده است، اما برای روستاییان که بخش اعظم تولید در کشور را برعهده دارند، چنین روزی در نظر نگرفته شده بود، از این رو با تلاش‌هایی که انجام دادیم، شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۱۵ مهرماه را به عنوان روز ملی روستا و عشایر در تقویم ملی کشور ثبت کرد.

وی افزود: نقش روستاییان در تولید و سازندگی کشور مهم و تعیین کننده است و روستاییان و عشایر در تامین غذا، امنیت غذایی، سلامت تولید مواد غذایی و تولید فرهنگ و آداب و سنن پیشتاز بوده‌اند و یکی از مظلومیت‌های جامعه روستایی در این است که عده‌ای گمان می‌کنند که روستاییان تنها در بخش کشاورزی و دامداری فعالیت می‌کنند، حال آنکه روستاها تولید کننده فرهنگ و آداب و سنن بوده‌اند. روستاییان تولید کنندگان هنر و صنایع دستی‌اند. برای مثال فرش به عنوان بزرگترین صنعت دستی کشور با دستان پرتوان مردان و زنان روستایی بافته می‌شود، در صنایع تبدیلی نیز روستاییان پیشتاز بوده‌‌اند.

رضوی اظهار داشت: تا امروز حدود ۳۲۹۳ میلیارد تومان تسهیلات قانون اشتغال پایدار به متقاضیان پرداخت کرده‌ایم و قرارداد ۴۷۰۰ میلیارد تومان طرح با بانک‌ها بسته شده است و بالغ بر ۹۳ هزار نفر شغل پایدار ایجاد شده است.

وی افزود: از محل اعتبارات بانک سینا نیز تا به امروز نزدیک به ۹۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و برای ۹۰۰۰ نفر شغل ایجاد شده است و قرارداد ۱۴۰۰ میلیارد تومان طرح اشتغال روستایی با بانک سینا بسته شده است.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور گفت:عملکرد تمامی استان‌ها در پرداخت تسهیلات قابل قبول بوده است، اما از نظر قراردادهای منعقد شده، استان تهران بهترین عملکرد را داشته است. از نظر اشتغال استان فارس، از نظر کیفیت پروژه‌ استان قم و از نظر پراکندگی طرح‌ها، استان‌های آذربایجان شرقی، مرکزی و اردبیل عملکرد بهتری داشته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.