کد خبر : 38918
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 - 9:10

گوجه فرنگی روی دست کشاورزان ماند / تعاون روستایی ورود کند

برخی کشاورزان حتی انگیزه ای برای چیدن محصول ندارند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی بوشهر گفت: محصول گوجه فرنگی در استان بوشهر روی دست کشاورزان مانده و برخی کشاورزان حتی انگیزه ای برای چیدن محصول هم ندارند.

جعفر جعفری در گفتگو با دهقان نیوز با اشاره به اینکه امسال تولید گوجه فرنگی در استان بوشهر افزایش داشته است گفت: کشاورزان بوشهری بدنبال این هستند که محصول گوجه فرنگی خود را با قیمت کیلویی ۳۵۰ تومان به کارخانجات رب سازی بفروشند ولی مشکل اینجاست که کارخانجات هم ظرفیت خرید این همه گوجه فرنگی را ندارند و این موضوع باعث نگرانی کشاورزان شده است.

وی گفت: امسال از آنجایی که دمای هوا زیاد پایین نبود و بارندگی خوبی هم نداشتیم شرایط آب و هوایی برای کشت گوجه فرنگی مساعد بود و این موضوع باعث شد کشاورزان بوشهری بیش از حد معمول گوجه فرنگی کشت کنند و اکنون محصول روی دستشان مانده است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی بوشهر با اشاره به اینکه سالهای گذشته دولت در این رابطه وارد عمل می شد و از کشاورزان حمایت می کرد به دهقان نیوز گفت: انتظار داریم امسال هم تعاون روستایی ورود کند و محصول کشاورزان را خریداری کند تا حداقل محصول کشاورزان روی زمین نماند و بیش از این متحمل خسارت و زیان نشوند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.