کد خبر : 6390
تاریخ انتشار : جمعه 20 فروردین 1395 - 14:27

گندمکاران خسارت دیده تسهیلات کم بهره می گیرند

دهقان نیوز / برای هر هکتار از زمین های خسارت دیده مبلغ ۴۰ میلیون ریال تسهیلات وام کم بهره در نظر گرفته شده است.

دهقان نیوز / برای هر هکتار از زمین های خسارت دیده مبلغ ۴۰ میلیون ریال تسهیلات وام کم بهره در نظر گرفته شده است.

آرام حلیم در جلسه کارگروه کشاورزی گفت: پارسال بیش از ۵۰۰هکتار از گندمزارهای بیله سوار مغان دچار آتش سوزی شده بودند که با پیگیری های انجام شده برای هر هکتار از زمین های خسارت دیده مبلغ ۴۰میلیون ریال تسهیلات وام کم بهره در نظر گرفته شده و در اوایل هفته آینده از طریق بانک های کشاورزی استان پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه امسال ۸۷هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است، بر لزوم برگزاری جلسه مدیریت بحران در خصوص اقدامات پیشگیری از هر گونه حوادث احتمالی آتش سوزی در مزارع شهرستان تاکید نمود.
فرماندار بیله سوار مغان ، عمل به اقتصاد مقاومتی را در گرو توسعه بخش کشاورزی منطقه دانست و دانش بنیان کردن کشاورزی را از اولویتهای توسعه شهرستان ذکر کرذ.
حلیم با اشاره به اینکه شهرستان بیله سوار نقش تایین کننده ای در توسعه اقتصادی و امنیت غذایی استان و کشور دارد؛ گفت: کشاورزی حلال ترین و پایدارترین شغل است واستعداد خاکی منطقه و مرغوبیت محصولات برداشتی ارزشمندی شغل کشاورزی را در کنار تلاش و زحمت کشاورزان دو چندان کرده است.
وی افزود: بهره گیری صحیح و حداکثری از منابع آبی می تواند تحول بزرگی در کشاروزی منطقه ایجاد کند و اجرای کامل طرحها و مصوبات کارگروه توسعه بخش کشاورزی می تواند به توسعه فعالیتها و بهبود آن تاثیر گذار باشد.
تو اظهار کرد : درسالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده، جهاد کشاورزی همچون گذشته نسبت به خدمت رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی در راستای اشتغالزایی مولد و توسعه پایدار کشاورزی گام بردارد.
جهانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار نیز گفت:اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در حوزه جهاد کشاورزی استان امسال برگزار شد و اقتصاد مقاومتی در حوزه شهرستان عملا در بخش کشاورزی تجلی می یابد
وی با اشاره به اینکه وضعیت رشدی مزارع گندم امسال مطلوب است گفت:بررسی های کارشناسی برای مقابله با آفات مزارع و همچنین مبارزه با علف های هرز در حال اجرا است و با اقدامات صورت گرفته شده بیش از ۸۵درصد از علف های هرز مزارع از بین خواهد رفت.
وی با بیان اینکه علف های هرز مزارع گندم سبب عدم رشد مناسب گیاه و کاهش عملکرد محصول می شود، گفت: فرودین، بهترین زمان مناسب برای مبارزه با علف های هرز در مزارع است.
وی همچنین افزود:در جهت توسعه دانه های روغنی،طرح تمهیداتی صورت گرفته شده است که ۱۵۰۰هکتار از زمین های شهرستان به کشت این محصولات اختصاص یابد و مزارع پمپاژ۸ مناسب ترین محل برای کشت کلزا می باشد.
جهانی با اشاره به اینکه ۸۰۰هکتار از اراضی شهرستان به کاشت کلزا اختصاص یافته است گفت: شهرستان بیله سوار درکشت محصولات روغنی جزو شهرستانهای فعال بوده و پیش بینی می‌شود با توسعه همه‌جانبه اراضی و سطح زیر کشت این محصولات بتوان در آینده ظرفیت را در این زمینه ارتقا داد.
جهابیله سوار مغان در شمال اردبیل واقع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.