تاریخ انتشار : یکشنبه 10 فروردین 1399 - 14:25

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی گرمی

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی گرمی

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی گرمی خواستار توجه مسئولین به آبهای جاری شد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی گرمی خواستار توجه مسئولین به آبهای جاری شد.

 حمزه جعفرپور در گفتگو با دهقان نیوز گفت: سوم فروردین روز جهانی آب و شعار آب و تغییر اقلیم و مسئولیت اجتماعی بود. مسئولین محترم شهرستان گرمی چقدر به آبهای جاری توجه کردند؟!

وی افزود: حوضه آبریز بولغاذی چای با طول ۷۵ کیلومتر یکی از رودخانه های مرزی کشور است که بدون استفاده، آب رودخانه خارج می شود و به دریاچه چاله محمود در جمهوری آذریجان سرازیر می گردد که سرشاخه های مهم آن عبارتند از شرق به غرب ۱. بولقارچای که از کوههای سیا سرچشمه می گیرد، ۲. سلاله چای از داش دبیی و کلان و افسوران سرچشمه می گیرد، ۳. ماه پری چای از یل دگرمانی زنگبار و شیلوه علیا سرچشمه می گیرد، ۴. آرازچای یا سینه سر  از کوه های انی و آلیله و قره بلاغ سرچشمه می گیرد، ۵. گرمی چای که از کوههای آزنا و چلک سرچشمه می گیرد، ۶. بابوش بلاغ چای از کوههای صلوات داغ لنگان سر چشمه می گیرد، ۷. رودخانه برزند چای از کوه صلوات لنگان  و آب های زیرزمینی بنام کهریز تشکیل می شود که در مجموع مقدار آبدهی رودخانه ها ۴۱ میلیون متر مکعب در طول یک سال است.

وی گفت: آیا این حق قابل پیگیری نیست؟ سد عمارت که برای احداث آن حدود ۳۴۵ میلیارد تومان هزینه شده رها گردیده و فعلا تعطیل می باشد! – آیا می شود شعار سال که جهش تولید است عملی شود؟ پاسخ را باید از مسئولین جویا شد!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.