تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اسفند 1398 - 7:25

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی جاجرم

گفتگو با رئیس نظام صنفی کشاورزی جاجرم

انتظار داریم برای ادوات فعال سهمیه سوخت مازاد در نظر گرفته شود.

رئیس نظام صنفی کشاورزی جاجرم از کمبود کود شیمیایی بعنوان یک معظل بزرگ برای کشاورزان خبر داد گفت: انتظار داریم برای ادوات فعال سهمیه سوخت مازاد در نظر گرفته شود.

احمد احمدی در گفتگو با دهقان نیوز افزود: در اول فصل کشت پاییزه با کمبود بذر گندم و جو مواجه بودیم، در طول فصل کشت با مشکل سوخت ادوات کشاورزی و سهمیه بندی مواجه شدیم و حالا هم با معظل فقدان کود شیمیایی روبرو هستیم.

وی گفت: در این روزها که هوا رو به گرمی می رود و زمینهای کشاورزی نیاز به کود شیمیایی دارند متاسفانه کود شیمیایی بخصوص کود ازت نایاب شده و حتی در بازار آزاد هم موجود نیست.

رئیس نظام صنفی کشاورزی جاجرم گفت: جهاد کشاورزی برای هر هکتار کشت گندم و جو یک کیسه معادل ۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی سهمیه دولتی در نظر گرفته و کشاورزان برای گرفتن همان یک کیسه هم باید در صفهای طولانی منتظر بمانند.

احمدی به دهقان نیوز گفت: بارها طی پیگیریهای متعدد به مسئولین جهاد کشاورزی توضیح دادیم که هر هکتار حداقل ۴ تا ۵ کیسه کود شیمیایی نیاز دارد اما متاسفانه گوش شنوا نیست.

وی گفت: حتی هنوز مشکل سهمیه سوخت ادوات کشاورزی مثل تراکتور حل نشده است. هر تراکتور ماهانه حداقل ۲۰۰۰ لیتر مصرف سوخت دارد اما دولت فقط حدود ۸۰۰ لیتر سهمیه در نظر گرفته که با توجه به این روزهای کاری، به سوخت نیاز مبرم می باشد. پیشنهاد می کنیم برای ادوات فعال سهمیه مازاد در نظر گرفته شود. به داد کشاورزان برسیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.