تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 18:45

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی گلوگاه

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی گلوگاه

برنامه ریزی برای کشاورزی و حفظ آن امری ضروری است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی گلوگاه گفت: در کشاورزی در حال از دست دادن سرمایه هستیم.
صابر جعفری در گفتگو با دهقان نیوز گفت: شهریور ماه ۹۸ آخرین دانه های محصول برنج از اراضی برداشت شد اما با توجه به واردات برنج قیمت خرید این محصول بسیار پایبن آمد و بسیاری از کشاورزان به ناچار محصول خود را با قیمت پایین عرضه کردند بعضی دیگر که توانستند برنج را نگهداری کردند به امید فروش با قیمت بهتر‌.
وی افزود: اما تا زمانیکه واردکنندگان در بازار هستند نمی توان مشکلات را حل نمود. در کشورهای توسعه یافته با کشاورزان قرارداد بسته می شود و زارعان تکلیف خود را جهت کشت نوع و مقدار محصول خود می دانند اما در کشور ما کشاورز بدون قرارداد و اطلاع از وضعیت فعلی و آینده اقدام به تولید محصول مازاد بر نیاز می کند که این کار باعث می شود سطح زیر کشت بیشتر از نیاز کشور گردد.
وی گفت: در نهایت عدم رضایت تولید کننده از قیمت فروش باعث سرخوردگی او از کشت همان محصول در سال بعد می گردد. در کشور ما زیرساختها آماده نیست و دولت که عهده دار امر کشاورزی ست اقدامی برای آن نکرده است. ما در کشاورزی در حال از دست دادن سرمایه هستیم. دولت بیاید و منطقه ای فکر کند و بیشتر از نیاز منطقه تولید نکنیم و اگر بیش از نیاز تولید کردیم برای آن بازار هدف مشخصی داشته باشیم.
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی گلوگاه در پایان به دهقان نیوز گفت: برنامه ریزی برای کشاورزی و حفظ آن امری ضروری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.