تاریخ انتشار : یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 - 6:38

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس

گفتگو با دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس

به داد تولیدکنندگان مرغ برسید که فردا دیرست.

دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس گفت: به داد تولیدکنندگان مرغ برسید که فردا دیرست.

مسعود رضا بندگی در گفتگو با دهقان نیوز گفت:  تولیدکنندگان مرغ بدون آنتی بیوتیک شهرستان طبس را دریابید. مرغداران طبسی از ظلمی که به آنها می‌شود، سخت ناراحت هستند.

وی افزود: شهرستان طبس دارای ۸ واحد مرغداری فعال می باشد که ۶ واحد آن در امر تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک مشغول می باشند ولی حمایتی نمی شوند. مرغداران سخت کوش طبسی انتظار دارند که مشکلشان را برطرف کنند.

وی ادامه داد: به حق می‌توان گفت که مدرن‌ترین سالن‌های پرورش مرغ استان با آخرین تکنولوژی روز را در شهرستان طبس داریم و خوشبختانه بیش از ۶ سال است که مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید می کنند که به سلامتی جامعه کمک زیادی می شود ولی از این تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک نه همشهریان طبسی و نه دیگر شهروندان استان هیچگونه بهره ای نمی برند زیرا خط کشتار مرغ بدون آنتی بیوتیک در این شهرستان و استان وجود ندارد و به اجبار مرغداران، تولیدشان را به استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی می برند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس گفت: برای تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک همه مسئولان باید حمایت کنند. شعار ملی دامپزشکی این است که ( دام سالم، غذای سالم، انسان سالم ) ولی متاسفانه با سنگ‌اندازی ها در این دوره مجوز جوجه ریزی مرغ بدون آنتی بیوتیک را به مرغدار طبسی ندادند که جای تعجب است!

بندگی به دهقان نیوز گفت: چرا باید اینگونه عمل شود که مرغدار را مجبور کنند، حتما باید جوجه ریزی معمولی و آنهم باخوراندن دارو به جوجه ها داشته باشند؟! مگر ایرادی دارد که گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید شود؟

وی گفت: با توجه به اینکه همه با ویروس منحوس کرونا دست و‌ پنجه نرم می کنند و از این جهت تعدادی از مرغداران طبسی هم متضرر شده اند، چه  دستی در کار است که مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید نشود؟!

وی افزود: از استاندار مردمی و دلسوز،  به عنوان نماینده عالی دولت در استان می خواهیم که از مرغداری‌های طبس بازدید داشته باشید و از نزدیک پای درد دل مرغداران نشسته تا‌ حقایق روشن شود.

وی گفت: بخش خصوصی در کشتارگاه طیور طبس بیش از ۲/۵ میلیارد تومان هزینه کرده است و در آذرماه ۹۸ مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان توسط رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مصوب شده ولی تا این تاریخ هنوز پرداخت نشده است. با این اوضاع و تنگ نظری‌ها، سال جهش تولید در بخش تولید مرغ در طبس به هیچ عنوان رقم نخواهد خورد که پسرفت هم خواهد داشت.

بندگی گفت: استاندار و مسئولین مربوطه به طبس بیایند زیرا حیف است که سالن‌های مجهز شده مرغداری‌های طبس به سمت تولید مرغ معمولی برود.

وی در پایان بر لزوم توجه به تولیدکنندگان بخش کشاورزی در سال جهش تولید تاکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.