کد خبر : 15672
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 تیر 1395 - 12:43

گاوداران بخاطر نبود نقدینگی اقدام به فروش گاوهای خود می کنند !

گاوخواری ؛ پدیده ای نگران کننده در بین دامداران است. گاوداران مدتی است که به ناچار بخاطر نبود نقدینگی اقدام به فروش گاوهای خود می کنند.

 

گاوخواری ؛ پدیده ای نگران کننده در بین دامداران است. گاوداران مدتی است که به ناچار بخاطر نبود نقدینگی اقدام به فروش گاوهای خود می کنند.

 

غلامرضا قدم خیری در خصوص این پدیده توضیح داد: دامداران بخاطر کمبود منابع مالی و برای تامین هزینه های گاوداری خود مجبورند هر چند وقت یکبار یک یا چند راس از گاوهای خود را به فروش برسانند و پول حاصل از فروش این احشام را صرف هزینه های دیگر گاوها کنند.
وی افزود: گاوداران استان ایلام مدتی است که به ناچار بخاطر نبود نقدینگی اقدام به فروش گاوهای خود می کنند در حالیکه این قشر برای کسب درآمد و اشتغال زایی واحدهای گاوداری را تاسیس کرده بودند ولی اکنون به علت عدم حمایت نهادهای دولتی یکی پس از دیگری ورشکست شده و تعطیل می شوند و صاحبان شان را با تسهیلات معوق بانک ها دست به گریبان می کنند.
قدم خیری یادآور شد: دولت در طول چند سال اخیر هیچ گونه کمک مالی یا تسهیلاتی به واحدهای صنعتی دامداری نکرده و فقط برخی از بانک ها از منابع داخلی تسهیلاتی با سود ۲۴ درصد در اختیار این قشر قرار دادند که باز پرداخت اصل و سود این وام ها برای دامداران کمرشکن و سنگین است.
رئیس اتحادیه دامداران ایلام اضافه کرد: هم اکنون بسیاری از گاوداری های استان ایلام بویژه گاوداری های شیری تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و سایر واحدهای فعال نیز با مشکلات مالی زیادی مواجه اند و تنها چشم امید شان به حمایت های دولت برای تامین نقدینگی و کمک به تداوم فعالیت است.
استان ایلام ۶۲۵ واحد پروار بندی دارای مجوز فعالیت دارد که از این تعداد نزدیک به ۳۹۰ واحد به طور کامل تعطیل و مابقی پرواربندی ها نیز نیمه فعال تا فعال هستند.
همچنین ۳۹۰ واحد گاوداری شیری در استان دارای مجوز فعالیت است که از این تعداد، ۱۸۰ واحد آن تعطیل شده و سایر واحدها نیز فعال یا نیمه فعال هستند.
سهم تولید سالانه گوشت قرمز در استان ایلام ۲۴ هزار تن در سال و نزدیک به ۴۰ هزار تن تولید شیر (از دام های سبک و سنگین) است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.