کد خبر : 26190
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 - 22:13

کشاورزی ما علمی نیست / کشاورزی علمی تولیدات ما را ۲۰ برابر می‌کند

اگر روش های علمی که در اختیارمان است را بتوانیم در کشاورزی پیاده کنیم تولیدات ما ۲۰ برابر می شود.

اگر روش های علمی که در اختیارمان است را بتوانیم در کشاورزی پیاده کنیم تولیدات ما ۲۰ برابر می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز کشاورزی ما علمی نیست بلکه سنتی است یعنی کشاورز ما از پدرش کشاورزی را یاد گرفته اگر روش های علمی که در اختیارمان است را بتوانیم در کشاورزیمان پیاده کنیم تولیدات ما ۲۰ برابر افزایش می یابد.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از خبرگزاری دانشجو، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش تجلیل از جهادگران بسیجی در عرصه علم، پژوهش و فناوری در دانشگاه شریف ضمن گرامی داشت هفته بسیج گفت: امروز ۲۸ سال از سالگرد صدور فرمان بسیج طلبه و دانشجو می گذرد در این فرمان دو وظیفه مهم برای دانشجویان و طلبه ها در نظر گرفته شده که عبارت است از پاسداری از اسلام و پاسداری از اصول نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی.

وی افزود: قرآن تکلیف ما را در همه امور مشخص کرده و طبیعتا مسائل مربوط به روابط بین الملل و بین الملل مسلمان با کشورهای طاغوت در قرآن بیان شده و مناسبات خاصی دارد براساس قرآن ایستادگی در مقابل کفار امری انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به وظیفه دانشجویان و هر کسی که می خواهد در راه اسلام باشد گفت: هر کسی که می خواهد در راه اسلام باشد می بایست پرچم مبارزه با ظلم و استکبار را در دست نگاه دارد و کسی که کمترین نرمش را در مقابل این موضوع نشان داد به آن تودهنی بزنند اسلام بدون مبارزه با استکبار و نفی آن، اسلام نیست.

سردار نقدی با اشاره به اصل پاسداری از نه شرقی نه غربی گف: پاسداری از اصول نه شرقی نه غربی یکی از ارکان استقلال کشور است امروزه دانشگاه ها باید با افرادی که با تئوری های بدون مایه به تئوری پردازی می پردازند مقابله کنند.

وی با اشاره به شعار استقلال در اسلام و انقلاب اسلامی گفت: استقلال یعنی آزادی دسته جمعی یک ملت یعنی اینکه یک ملت بتواند برای خودش مستقلا تصمیم بگیرد نه اینکه منتظر بایستد و ببینند در فلان کشور چه کسی رئیس جمهور می شود این یعنی خفت و خاری و این یک گناه نابخشودنی است.

سردار نقدی گفت: وقتی می خواهید به آرمانهایتان برسید باید زور داشته باشید وگرنه در غیر این صورت بر شما غلبه می کنند.

وی با اشاره به جایگاه علم گفت: رکن اساسی در دسترسی به قدرت علم است برای امنیت و آزاد بودن و زیر بار زور نرفتن باید به بالاترین رتبه های علمی برسیم.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به جایگاه علوم انسانی گفت: کشور هر چه قدر که در صنایع، سلاح ها پیشرفت کند و یک اقتصاد قوی داشته باشد ولی نظریه های علوم انسانی او براساس آرمان هایش نباشد عملا نوکر دیگران است این کشور اگر نظریه و فکر برای علوم انسانی و روشن فکریش نداشته باشد در راستای اهداف دیگران قرار می گیرد.

وی با اشاره به جهاد علمی گفت: جهاد در این زمینه ها کار جوانان است چون جوانان پرانرژی هستند و ذهن و فکرشان براساس تئوری های غربی بسته نشده و دارای تحرک ذهنی هستند.

وی با اشاره به آمریکا گفت: نظریه های علوم انسانی در آمریکا بدون هیچ مزاحمتی در طول یک قرن ریخته شد ممکن است بگویید که ما هم در کشورمان مشکلات زیادی داریم من می گویم اولا این که ما تازه اول راهیم و ثانیا ما برخلاف آمریکا مزاحم داشته ایم هیچ کسی آمریکا را تحریم نکرد یا دانشمندان هسته ای آنان را ترور نکرد. آمریکا به منتهی خود رسیده در حالی که بدهکارترین و منفورترین کشور جهان است در حالی که ۷۰ میلیون زیر خط فقر مطلق هستند و ۷ میلیون کارتن خواب وجود دارد در حالی که ۷۰ درصد مردم آمریکا ازدواج رسمی نمی کنند و آن ۳۰درصدی که ازدواج می کنند ۷۰ درصدشان طلاق می گیرند این نتیجه تمدن آمریکا است.

سردار نقدی گفت: به گفته خود رئیس جمهور آمریکا ۹۹ درصد ثروت آمریکا در دست یک درصد مردم آن است و این از تئوری های علوم انسانی آمریکا است در شرایطی که مزاحمی نداشتند و جیب هایشان پر از پول بود.

وی با اشاره به پیام تاریخی امام به گورباچوف گفت: روزی که امام گفتند صدای شکستن استخوان های سوسیالیست را می شنوم وضعیت شوروی خیلی بهتر از وضعیت الان آمریکا بود هر کسی می خواهد امریکا را بشناسند باید مناظره های ریاست جمهوری امریکا را ببیند.

وی در مورد چگونگی مقابله با امریکا گفت: هر کسی بخواهد با امریکا مبارزه کند باید انحصار علمی را بشکند در حال حاضر اقتصاد امریکا بر روی انحصارات علمیش می چرخد اگر می خواهید نفس آمریکا را بگیرید باید شرکت های دانش بنیان را تقویت کنید. در حال حاضر هزینه های تولید در امریکا زیاد است و به خاطر همین قسمت عمده بازارهای امریکا را اجناس چینی و سایر کشورها گرفته اند برای مثال با وجود اینکه امریکا سواحل گسترده ای دارد ولی شیلاتش را از بیرون وارد می کند چون برایش صرفه اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به کشاورزی حال حاضر ایران گفت: امروز کشاورزی ما علمی نیست بلکه سنتی است یعنی کشاورز ما از پدرش کشاورزی را یاد گرفته اگر روش های علمی که در اختیارمان است را بتوانیم در کشاورزیمان پیاده کنیم تولیدات ما ۲۰ برابر افزایش می یابد.

سردار نقدی با اشاره به جهادی تصریح کرد: اگر روزی ۱۸ ساعت مطالعه کنیم یا ۲۰ ساعت در آزمایشگاه بمانیم این برای جهاد علمی زیاد نیست البته کار شما در این زمینه راحت تر است چون که خدا با شماست. اقتصاد که همین طور و با مذاکره درست نمی شود بلکه باید زحمت کشید و تلاش کرد.

این همایش با تجلیل از نخبگان علمی بسیجی و هم چنین برخی از خانواده های شهدا برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.