کد خبر : 590
تاریخ انتشار : شنبه 9 آبان 1394 - 9:43

کشاورزی سنتی با کشاورزی علمی فاصله زیادی دارد

دهقان نیوز / متاسفانه کشاورزی سنتی در برابر کشاورزی علمی قرار دارد در صورتی که روش‌های نوین باید در دستور کار کشاورزی قرار گیرد.

دهقان نیوز / متاسفانه کشاورزی سنتی در برابر کشاورزی علمی قرار دارد در صورتی که روش‌های نوین باید در دستور کار کشاورزی قرار گیرد.

رئیس شورای بسیج مهندسی کشاورزی گیلان، کشاورزی علمی را محور توسعه گیلان دانست و گفت: ۹۰ درصد اقتصاد مقاومتی مربوط به کشاورزی است.

به گزارش دهقان نیوز از رشت، علیرضا مبرهن در کارگاه آموزشی و توجیهی عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی که با حضور فعالان اقتصاد مقاومتی از ۵شهرستان تالش، رضوانشهر، شفت،فومن و ماسال در حسینیه سپاه صومعه‌سرا برگزار شد با بیان اینکه علم روز در اقتصاد مقاومتی تعریف شده که در کشاورزی بسیار کاربردی است، افزود: مردمی بودن، علمی بودن، روحیه بسیجی و جهادی از ارکانهای اقتصاد مقاومتی است.

رئیس شورای بسیج مهندسی کشاورزی گیلان گفت: متاسفانه کشاورزی سنتی امروز با کشاورزی مدرن و علمی که در دانشگاه ها تدریس می شود فاصله زیادی دارد.

مبرهن، ۹۰ درصد اقتصاد مقاومتی را وابسته به کشاورزی عنوان نمود و تصریح کرد: این موضوع اهمیت کشاورزی را در طرح اقتصاد مقاومتی نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در عرصه اقتصاد مقاومتی موظف به ایجاد خودکفایی و امنیت غذایی هستیم، خاطرنشان کرد: ما نباید چشممان برای تامین غذای مردم به بیرون از مرزها باشد.

رئیس شورای بسیج مهندسی کشاورزی گیلان با بیان اینکه محور کشاورزی نمی تواند عامل توسعه باشد و صرفا صنعت، محور توسعه است یک گفته کاملا اشتباست، اظهار کرد: مقایسه استان گیلان با دیگر کشورها کار اشتباهی است و ما ملزم به اقتصاد مقاومتی و تامین غذای مردم هستیم.

مبرهن با اشاره به اهمیت کشاورزی در توسعه هر کشوری افزود: کشور ژاپن با توجه به عدم اراضی کشاورزی، زمین های مصنوعی بر روی دریا ایجاد کرده که امنیت غذای مردم کشور خود را بتواند تامین کند.

وی گفت: کشورهای توسعه یافته در حوزه کشاورزی به حداکثر بهره‌وری خود از منابع طبیعی رسیده‌اند و توسعه پایدار را با حداکثرترین بهره‌وری و کمترین میزان کشت اجرایی کرده‌اند.

رئیس شورای بسیج مهندسی کشاورزی گیلان افزود: با توجه به ظرفیت اکولوژی، فرهنگی، جاذبه‌های توریستی گیلان، محور توسعه این استان کشاورزی علمی و صنایع و خدمات مرتبط با کشاورزی است.

مبرهن با بیان اینکه با استفاده از کشاورزی علمی می‌توانیم راندمان تولید برنج و گندم را در هر هکتار به چهار برابر افزایش دهیم، گفت: متاسفانه کشاورزی سنتی در برابر کشاورزی علمی قرار دارد در صورتی که روش‌های نوین باید در دستور کار کشاورزی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه چین با روش کشاورزی تواسنته غذای یک میلیاردی جمعیت خود را تامین کند و حتی صادرکننده غذا باشد، تصریح کرد: کشاورزی در روستاها باید از تک محصولی به چند منظوره و تلفیقی تغییر کند تا سود بیشتر نصیب کشاورزشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.