کد خبر : 40098
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 فروردین 1397 - 8:49

کشاورزی به فراموشی سپرده شد! / نرخ گندم ۱۵۰۰ تومان شود / دولت به کشاورزان توجه کند

دولت کشاورزان را دریابد.

 

دولت توجه بیش‌تری به کشاورزان، به‌ویژه گندم‌کاران داشته باشد و آن‌ها را دریابد.

عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور گفت: نرخ خرید تضمینی گندم باید حداقل یک‌‌هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

 سجاد سنجابی با اشاره به اعلام نشدن قیمت خرید تضیمنی گندم از سوی دولت اظهار کرد: در سال‌های گذشته نرخ خرید تضمینی گندم همزمان با فصل کاشت یا نهایتاً پس از گذشت چند ماه از فصل کاشت اعلام می‌شد؛ اما امسال با وجود آغاز برداشت گندم در برخی از استان‌های کشور هنوز نرخ‌ خرید تضمینی گندم اعلام نشده‌ است.

وی یادآور شد: اعلام دیرهنگام نرخ‌های خرید تضمینی گندم باعث سرخوردگی گندم‌کاران خواهد شد و آن‌ها را از پرداختن به کشت این محصول در آینده دلسرد می‌کند.

عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور گفت: بر اساس نرخ تورم باید حداقل قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری یک‌‌هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شود و نرخ درخواستی کشاورزان نیز همین است. مدیرعامل تشکل‌های حمایتی و هدایتی کشاورزی کشور در ادامه با اشاره به شنیده شدن زمزمه‌های تعیین نرخ یک‌هزار و۴۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم، افزود: تعیین این نرخ برای گندم‌کاران صرفه اقتصادی ندارد.

 وی تأکید کرد: قیمت نهاده‌های مورد نیاز گندم‌کاران و هزینه‌های آنان با نرخ تورم بالا رفته؛ لذا قیمت خرید تضمینی گندم نیز باید به میزان نرخ تورم افزایش یابد تا گندم‌کاران متضرر نشوند.

 عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور با تأکید بر این‌که گویی کشاورزی به فراموشی سپرده شده، از دولت خواست تا توجه بیش‌تری به کشاورزان، به‌ویژه گندم‌کاران داشته باشد و آن‌ها را دریابد.

 سنجابی ادامه داد: گندم یک محصول استراتژیک و تولید آن نیاز کشور است؛ لذا باید دولت سازکاری برای حمایت از گندم‌کاران اتخاذ کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.