کد خبر : 29220
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 12:29

کشاورزی باید علمی شود / برای پایداری تولید، فقط از دولت انتظار نداشته باشیم

رییس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان تاکید کرد: اراضی کشاورزی باید دانش‌بنیان باشد و کشاورز باید این مهم را به اثبات برساند.

رییس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان تاکید کرد: اراضی کشاورزی باید دانش‌بنیان باشد و کشاورز باید این مهم را به اثبات برساند.

علی خان‌محمدی با بیان اینکه ستاد تا به امروز زحمات زیادی برای کیفی‌سازی کود و مصرف اصولی آن کشیده است، اظهار کرد: کشور از ابتدای سال ۸۰ تا به امروز، ۶۰ هزار کشاورز نمونه داشته و همین موضوع نشان می‌دهد که نباید برای تولید مرغوب و پایداری تولید، فقط از دولت انتظار داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: در دنیای کنونی چاره‌ای نداریم جز اینکه کشاورزی را علمی کرده و نهاده‌ها را به درستی استفاده کنیم؛ چرا که در غیر این صورت متحمل ضرر می‌شویم و حرفی برای گفتن نخواهیم داشت. همچنین، باید سیستم بهره‌وری آب و مکانیزاسیون را ارتقا ببخشیم و علم اساتید برتر کشاورزی را در راس امور قرار دهیم.

خان‌محمدی با اشاره به اینکه استان زنجان در سال‌های آتی، یکی از قطب‌های کشاورزی دانش‌بنیان خواهد شد، تصریح کرد: نظام صنفی کارهای کشاورزی جهت حمایت و سازماندهی و احقاق حقوق افراد شاغل در بخش کشاورزی شکل گرفته و بنیاد ملی توانمند سازی گندم کاران پیشگام ایران نیز با تغییر نام از مجمع ملی گندم‌کاران خبره کشور، به منظور افزایش بهره‌وری در تولید گندم ایجاد شده و تا به امروز چهار هزار نفر از گندم‌کاران را شناسایی کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.