کد خبر : 58826
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 فروردین 1402 - 8:16

با توجه به پیش بینی کاهش دما

کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند

کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند
کشاورزان و گلخانه‌داران هشدارهای کاهش دما را جدی بگیرند

کشاورزان و گلخانه‌داران هشدارهای کاهش دما را جدی بگیرند
به گزارش دهقان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به پیش بینی کاهش دما، کشاورزان، گلخانه داران و مرغداران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.
خانم پروین رفیعی گفت: با وجود وزش باد، باغداران نسبت به استفاده از بادشکن جهت جلوگیری از شکستن شاخه های درختان و نهال های جوان اقدام کنند.

به گفته او، باغداران تمهیدات لازم را برای نهال های جوان و باغات میوه به منظور جلوگیری از خسارت سرمازدگی در مناطق سردسیر انجام دهند.

رفیعی ادامه داد: دامداران و عشایر از تردد در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به بارش باران و وزش باد، کشاورزان نهاده های کشاورزی به مکان های مسقف انتقال دهند.

او ادامه داد: کشاورزان و باغداران به استفاده از محلول‌های ضد سرمازدگی جهت مقابله با باکتری‌های مولد هسته یخ در گیاه و مصرف کودهای اسید آمینه و پتاسه به صورت غیر مستقیم در بالای تاج درختان، جهت مقاوم‏ سازی درختان به سرما اقدام کنند.

کارشناس کشاورزی گفت: با توجه به کاهش دما تولیدکنندگان نسبت به تامین سوخت، سرویس و راه‌اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌، مرغداری و دامداری‌ها اقدام کنند. همچنین بدلیل پایین بودن دمای سطح زمین نسبت به محافظت از سیستم های نوین آبیاری و ماشین آلات اقدام کنند و از انجام هرس درختان، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات و عدم مبارزه شیمیایی در مناطقی که دما به زیر صفر می‌رسد، خودداری کنند.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز در برخی نقاط خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان، بارش خفیف و پراکنده رخ می‌دهد و بعد از آن سامانه بارشی از مرزهای کشور خارج می‌شود.

در روزهای جمعه و شنبه کاهش دمای ۱۰ تا ۲۰ درجه‌ای در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما برای شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی شده است.

سامانه بارشی جدید از روز جمعه به کشور وارد شده و مناطق شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، شاهد بارش همراه با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات با بارش برف خواهند بود‌.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.