کد خبر : 39281
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1396 - 12:10

کشاورزان تراکتورهای خود را به کنار جاده‌ آوردند!

کشاورزان شرق اصفهان ۲۰۰۰ تراکتور خود را به کنار جاده‌ها آورده‌اند!

کشاورزان شرق اصفهان ۲۰۰۰ تراکتور خود را به کنار جاده‌ها آورده‌اند!
دبیر خانه کشاورز شهرستان اصفهان در خصوص اعتراضات روزهای اخیر کشاورزان اظهار کرد: طی چند روز گذشته کشاورزان شرق اصفهان مقابل شرکت آب منطقه‌ای و فرمانداری اصفهان در اعتراض به عدم تحویل حق‌آبه های خود تجمع کرده‌اند.

حسینعلی میراحمدی در گفتگو با ایسنا با اشاره به تجمعات کشاورزان افزود: کشاورزان حوضه زاینده‌رود در شرق اصفهان بیش از ۲۰۰۰ تراکتور خود را به کنار جاده‌ها آورده‌اند، لذا ضروری است که برای این اعتراضات تدبیری اندیشیده شود.

میراحمدی با تاکید بر اینکه می دانیم که آب نیست، ولی کشاورزان به غیر از کشاورزی منبع درآمدی ندارد، گفت: باید دید طی چند سال گذشته دولت برای بهبود معیشت کشاورزان چه اقداماتی را انجام داده است. کشاورزی اکنون در آستانه نوروز، ۱۰۰ هزار تومان برای معیشت خود می خواهد، اما باید توجه داشت که هزینه یک جفت کفش از ۸۰ هزار تومان کمتر نیست و متاسفانه بخش دولتی هنوز به این امر واقف نیستند.

دبیر خانه کشاورز شهرستان اصفهان در خصوص اینکه «مسئولان و مدیران استان در واکنش به اعتراضات کشاورزان چه اقداماتی انجام داده اند؟»، گفت: در چند روز گذشته جلسه ای در این خصوص در فرمانداری اصفهان برگزار شد، البته آقای مهرعلیزاده برای پیگیری و حل مشکلات کشاورزان به تهران رفته تا بودجه و اعتباری دریافت کند، اما باید دید تا چه میزان دولت می تواند کمک کند؟

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون کشاورز و یا ۳۵۰ خانواده کشاورز در شهرستان اصفهان از کشاورزی ارتزاق می کنند، گفت: در حال حاضر به دلیل نبود آب جهت کشت، کشاورزان پولی برای ارتزاق ندارند. در این شرایط بانک ها، چک های کشاورزان را برگشت زده و حتی عنوان کرده که حکم جلب کشاورزان را گرفته است.

میراحمدی در خصوص انتقال آب زاینده رود به یزد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۹۰ میلیون مترمکعب آب از زاینده رود به یزد منتقل می شود در حالی که قرار بود بعد از ابتدا تونل سوم کوهرنگ و سد به بهرهبرداری برسد و از مازاد آب زاینده رود، آب به یزد انتقال یابد، با این وجود، انتقال آب به یزد ۱۵ سال زودتر انجام شده و هنوز این طرح به بهره برداری نرسیده است.

دبیر خانه کشاورز شهرستان اصفهان با بیان اینکه کشاورزان به سوء مدیریت دولت در طرح های انتقال آب گلایه دارند، گفت: در نخستین گام دولت می تواند وام های کشاورزان را ببخشد و این کار دیگر نیازی به دعای باران، سدسازی، آب و … ندارد.

وی یادآور شد: امروز اصفهان تشنه است و زمین های کشاورزی شرق اصفهان به منشا ریزگردها تبدیل شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.