کد خبر : 16158
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مرداد 1395 - 10:54

کشاورزان وضعیت خوبی ندارند / سود بانکی در بخش کشاورزی تک نرخی شود / بانک کشاورزی، سند زمین کشاورزی را بعنوان ضمانت قبول کند

دهقان نیوز / در حال حاضر، کشاورزان در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند؛ اکثر کشاورزان در روستا زندگی می‌کنند و برای گرفتن وام به ضامن نیاز دارند.


دهقان نیوز / در حال حاضر، کشاورزان در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند؛ اکثر کشاورزان در روستا زندگی می‌کنند و برای گرفتن وام به ضامن نیاز دارند.


albajiiii (2)یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، کاهش سود بانکی در بخش کشاورزی را اقدام مثبتی ارزیابی گفت: کاهش سود بانکی حرکت خوبی است اما اگر این سود تک نرخی شود بهتر است تا دغدغه‌های کشاورزان برطرف شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی دهقان نیوز، جواد کاظم‌نسب الباجی عنوان کرد: اگر کشاورز از نظر مالی تامین شود،‌ می‌تواند بیشتر و بهتر کشت کند، نهاده‌های مرغوب بخرد و محصولش را سریع نفروشد و به دست دلال ندهد. در واقع چون وضع مالی‌اش بهتر شده، می‌تواند محصولش را نگه‌دارد و با تأنی بفروشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که “این اعتبارات ارتباط تنگاتنگی با کشت و زرع دارند”، گفت: در حال حاضر، کشاورزان در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند؛ اکثر کشاورزان در روستا زندگی می‌کنند و برای گرفتن وام به ضامن نیاز دارند. متاسفانه بانک‌ها سند مالکیت زمین و منازل روستایی را قبول نمی‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند چند کارمند رسمی معرفی کنند.

 کاظم‌نسب عنوان کرد: این شرایط سخت باعث می‌شود بعضی‌ها به دنبال وام نروند بلکه با مقدار کمی پول به کشاورزی خود ادامه ‌دهند در نتیجه محصول زیادی از فعالیت کشاورزی آن‌ها حاصل نمی‌شود.

این نماینده مجلس از بانک کشاورزی خواست سند مالکیت زمین کشاورزانی را که دارای سند رسمی هستند، به عنوان ضمانت قبول کنند تا کشاورزان بتوانند به کشت خود ادامه دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.