کد خبر : 824
تاریخ انتشار : جمعه 29 آبان 1394 - 21:12

کشاورزان با عضویت در نظام صنفی بیمه می‌شوند

روستائیانی که تحت پوشش هیچ گونه خدمات بیمه‌ای نیستند با مراجعه و عضویت در نظام صنفی جهت بیمه روستایی و عشایری معرفی می‌شوند.

روستائیانی که تحت پوشش هیچ گونه خدمات بیمه‌ای نیستند با مراجعه و عضویت در نظام صنفی جهت بیمه روستایی و عشایری معرفی می‌شوند.

رئیس تعاون روستایی شهرستان ابهر گفت: در حوزه عمل اداره تعاون روستایی شهرستان ابهر سه شهرستان ابهر، خرم‌دره و سلطانیه وجود دارد که در حال حاضر ۱۸ واحد تعاونی و یک اتحادیه تعاون روستایی در زمینه‌های مرتبط با کشاورزی و دامداری فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار دهقان نیوز در زنجان، عباس شاهسونی اظهار کرد: در حوزه عمل اداره تعاون روستایی شهرستان ابهر سه شهرستان ابهر، خرمدره و سلطانیه وجود دارد که در حال حاضر ۱۸ واحد تعاونی و یک اتحادیه تعاون روستایی در زمینه‌های مرتبط با کشاورزی و دامداری فعالیت دارند.

وی افزود: از جمله فعالیت این واحدها می‌توان به خرید و فروش محصولات کشاورزی به صورت توافقی و تضمینی، توزیع مواد سوختی زمستانی خانوارهای روستایی، تامین سوخت ماشین‌آلات کشاورزی، همچنین توزیع اقلام مصرفی در این تعاونی‌ها اشاره کرد.

شاهسونی تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه وجود نیروی ماهر از مولفه‌های اساسی در موفقیت هر مجموعه است، بر همین اساس آموزش اعضای تعاونی در دستور کار جدی این اداره قرار دارد و تلاش شده تا این آموزش‌ها بر اساس علوم روز و نیازسنجی صورت گرفته با منطقه ارائه شود.

این مسئول با بیان اینکه آموزش مستمر علاوه بر افزایش کیفیت خدمات موجب ماندگاری این اصول شده و زمینه رشد هر چه بیشتر تعاونی را فراهم می‌کند، تاکید کرد: تنها یک تعاونی بانوان در شهرستان ابهر و در روستای قروه فعالیت دارد که علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال بانوان می‌تواند در توسعه بسته‌بندی محصولات کشاورزی که نیاز جدی شهرستان است فعالیت داشته باشد و باید به الگوی خوبی برای بانوان علاقه‌مند در این زمینه به‌ویژه در جوامع روستایی باشد.

شاهسونی با اشاره به اینکه بیش از ۱۷ هزار نفر در حوزه عمل شهرستان ابهر در تعاونی‌های روستایی عضو هستند، خاطرنشان کرد:‌ هر چند در برخی از روستاها جوانان اقدام به تشکیل تعاونی و فعالیت در این حوزه دارند، ولی به طور غالب بیشتر اعضای تعاونی افراد میانسال هستند و همین مسئله لزوم تبلیغ و فرهنگ‌سازی فعالیت تعاونی را بین جوانان ضروری کرده است.

رئیس تعاون روستایی شهرستان ابهر با اشاره به فعالیت نظام صنفی کارهای کشاورزی در شهرستان از سال ۸۹ در شهرستان گفت: روستائیانی که تحت پوشش هیچ گونه خدمات بیمه‌ای نیستند با مراجعه و عضویت در این نظام صنفی جهت بیمه روستایی و عشایری معرفی می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.