کد خبر : 1873
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 دی 1394 - 11:49

گلایه کشاورزان از ۱۰ ماه دوندگی برای تاسیس گلخانه !

دهقان نیوز / کشاورزان متقاضی دریافت مجوز تاسیس گلخانه از اینکه برای دریافت این مجوز مجبورند بیش از ۱۰ ماه دوندگی کنند، گلایه دارند.

دهقان نیوز / کشاورزان متقاضی دریافت مجوز تاسیس گلخانه از اینکه برای دریافت این مجوز مجبورند بیش از ۱۰ ماه دوندگی کنند، گلایه دارند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: کشاورزان متقاضی دریافت مجوز تاسیس گلخانه از اینکه برای دریافت این مجوز مجبورند بیش از ۱۰ ماه دوندگی کنند، گلایه دارند.

کاظم میرجلیلی دلیل تاخیر طولانی و اتلاف وقت، برای دریافت این مجوز را کاغذ بازی اداری و عمدتاً موازی کاری در ادارات ذیربط عنوان کرد.

وی اظهار کرد: کشاورز متقاضی دریافت مجوز گلخانه پس از مدتها دوندگی موفق به دریافت استعلام مربوط از نظام مهندسی می شود که این مهم بیانگر هموار شدن دریافت مجوز از نظام مهندسی است.

وی ادامه داد : پس از دریافت استعلام از نظام مهندسی ، مرحله بعدی صدور مجوز تاسیس گلخانه است، اما ظاهرا این استعلام برای سایر ادارات ذیربط از جمله گاز، آب، برق و محیط زیست فاقد اعتبار و متقاضی مجبور برای دریافت استعلام های جداگانه از آن ادارات نیز با مشکل سرگردانی و اتلاف وقت مواجه شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز اضافه کرد: مشکل عمده دیگر این است که پس از ده ماه دوندگی برای دریافت مجوز تاسیس گلخانه این مجوز تنها برای مدت یکسال اعتبار دارد و کشاورزان مجبورند برای تمدید آن با مشکل مجدد اتلاف وقت و دوندگی فراوان مواجه شوند.

میر جلیلی الزام همه متقاضیان دریافت مجوز تاسیس گلخانه استفاده از کارشناس ثابت در گلخانه را از دیگر مشکلات عنوان کرده و می گوید: با توجه به اینکه بعضی از کشاورزان در تولید محصولات گلخانه ای سابقه و تجربه دارند، پیشنهاد می شود، نظام مهندسی اینگونه افراد مجرب را ملزم به استفاده از کارشناس ثابت در گلخانه نکند.

وی تعامل میان سازمان نظام مهندسی و بخش کشاورزی را موجب اعمال مدیریت صحیح و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی عنوان کرد و همیاری و همکاری هرچه بیشتر این سازمان با کشاورزان را گام مهمی در جهت پویایی اقتصاد کشاورزی دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی منصوری چهارشنبه , ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷

سلام من یک کشاورزم برای گرفتن یک مجوز ساخت اتاق نگهبانی یکسال است من مسیر دزفول اهواز را طی میکنم.تمام استعلامات مورد نظرشان را هم گرفته ام .هربار که میروم میگویند کمیسیون تشکیل نشده .مثلا فلان اقا نیامده در جلسه.واقعا وقت ما کشاورزان هیچ اهمیتی برای این اقایان ندارد؟۹ماه است که کمیسیون حتی یکبار برگزار نشده.صدایمان به هیچ جا هم نمیرسد .ترابخدا فکری برای ما بکنید.تمام استعلامات تاریخ اعتبارشان ۶ماه است.دوباره میگویند بیایید بروید به تمام ادارات که ۱۵اداره میباشند استعلام جدید بیاورید.کو فریاد رسی بابت اینهمه ظلم؟