کد خبر : 2333
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 دی 1394 - 22:35

کشاورزان از هیچ حمایتی برخوردار نیستند / کسی جوابگوی کشاورزان و دامداران بحران زده از خشکسالی ها نیست

دهقان نیوز / مسعود رضا بندگی دبیر اجرائی نظام صنفی کشاورزی طبس با ارسال نامه ای به رییس جمهور خواستار پیگیری مشکلات کشاورزان و دامداران شد.

دهقان نیوز / مسعود رضا بندگی دبیر اجرائی نظام صنفی کشاورزی طبس با ارسال نامه ای به رییس جمهور خواستار پیگیری مشکلات کشاورزان و دامداران شد.

در بخشی از این نامه که رونوشتی از آن در اختیار دهقان نیوز قرار گرفته امده است:

جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهور محبوب

با سلام

در اینجا کسی جوابگویمان نیست ! آیا خشکسالی ها فقط خاص کشاورزان و دامداران طبسی است ؟

جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم و عزیز در اینجا هیچ کس جوابگوی خیل عظیم کشاورزان و دامداران بحران زده از خشکسالی ها نیست . چندین مرتبه حضورا به محضر نماینده عالی دولت در شهرستان به عنوان نماینده قشر کشاورز محروم طبسی رفته و یا نامه نوشتیم ولی متاسفانه هنوز تا این تاریخ جوابی دریافت نکردیم . در مرحله بعد حضورا به محضر استاندار محترم خراسان جنوبی رفته و یا نامه نوشتیم که متاسفانه از آنجا هم جوابی نیامد . به نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی هم گفتیم و هم نامه نوشتیم و هم تلفنی مزاحم شدیم ، باز هم متاسفانه جوابی در خصوص استمهال وام های کشاورزان و دامداران بحران زده از خشکسالی ها دریافت نکردیم . جناب آقای رئیس جمهور در اینجا مصوبه شماره (۵۶۲۴۳/ت۵۲۱۳۴ﻫ) هیئت محترم دولت تدبیر و امید که به امضای معاون اول محترم رئیس جمهور و ابلاغ بانک محترم مرکزی ، به گفته بانک های شهرستان طبس قابلیت اجرایی ندارد . برای ما جای سئوال است که برای بانک ها چه چیزی بالاتر از مصوبه هیئت محترم وزیران است که این مصوبه اجرا نمی شود . حال با توجه به اینکه خشکسالی ها مورد تائید نمایندگان دولت در کارگروه کشاورزی قرار گرفته و آمار هواشناسی در سال ۹۳ اعلام کرده که کم باران ترین شهر استان ، طبس با حدود ۵۳ میلی متر بارندگی می باشد . لذا با این خشکسالی وحشتناک که دامنگیر ما شده آیا این خشکسالی ها فقط خاص کشاورزان و دامداران طبسی می باشد و لا غیر . ریاست محترم جمهور همانطوری که اطلاع دارید کشاورزان قشری هستند که به لحاض مسئولیت های اجتماعی و انسانی در تامین ۹۸% از امنیت غذایی کشور سهم دارند و تقریبا از هیچ نوع حمایت اجتماعی و حتی برخوردار از معافیت بیمه ای کارفرمایان بخش کشاورزی نیستند .

 جناب آقای دکتر روحانی یک آمار مقایسه ای ده ساله اخیر خدمتتان عرض می کنم که وضعیت بسیار حاد و فوق بحرانی قشر زحمت کش و بی ادعای شهرستان طبس را نشان وی دهد :

۱ – در سال ۱۳۸۳ تعداد ۳۴۴۹۶۹ راس دام سبک در سطح شهرستان طبس وجود داشته که در آمارگیری سال ۱۳۹۳ به تعداد ۱۷۹۲۸۶ راس دام سبک رسیده است .

۲ – در سال ۱۳۸۳ تعداد دام سنگین (گاو) ۱۰۳۴۰ راس در سطح شهرستان بوده که در سال ۱۳۹۳ به تعداد ۵۳۱۵ راس رسیده است .

۳ – در سال ۱۳۸۳ شتر در سطح شهرستان  ۱۳۲۰۰ نفر بود که در سال ۱۳۹۳ به ۷۶۰۰ نفر رسید .

۴ – و اما در بخش تولید شیر در سال ۱۳۸۳ روزانه ۶۲۵۸۴ کیلوگرم شیر تولید می شده که در سال ۱۳۹۳ به ۲۴۵۴۷ کیلوگرم رسید .

۵ – در تولید گوشت قرمز ، در سال ۱۳۸۳ از ۳۳۶۰ تن در سطح شهرستان بوده که متاسفانه در سال ۱۳۹۳ به ۱۴۱۰ تن رسید .

با وجود این آمار وضعیت بسیار بحرانی و بسیار حاد کشاورزی و دامداری طبس بیش از پیش نشان می دهد . حال با توجه به آمار فوق کشاورزان و دامداران چگونه می توانند بدهی خود را به بانک ها پرداخت نمایند در صورتی که در اداره زندگی روزمره خود مانده اند . ریاست محترم جمهور در آخر انشا الله که این معضل کشاورزان طبسی هم با تدبیر و امید برطرف گردد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.