کد خبر : 34966
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1396 - 20:52

کشاورزان از اطلاعات و دانش کافی برخوردار نیستند / ارتقای دانش بهره برداران با نظام نوین ترویج

بهره برداران از دانش کافی در زمینه قوانین و مقررات اراضی برخوردار نیستند.

سازمان های امور اراضی و تحقیقات کشاورزی تفاهم آموزشی امضا کردند

به گزارش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، هدف این تفاهمنامه توسعه همکاری‌ها و بهره برداری بهینه از ظرفیت‌های موجود برای ترویج حفاظت و ساماندهی اراضی کشاورزی، آموزش، فرهنگ‌سازی وآگاهی‌بخشی عمومی به مالکان و بهره برداران اراضی کشاورزی و همچنین توانمندسازی منابع انسانی در زمینه قوانین، مقررات و فرایندهای امور اراضی است.

** بهره برداران از اطلاعات و دانش کافی برخوردار نیستند
رییس سازمان امور اراضی کشور در این آیین گفت: بهره برداران از اطلاعات و دانش کافی در زمینه قوانین و مقررات اراضی برخوردار نیستند و همین نقصان باعث بروز برخی معارض و مشکلات برای تولیدکنندگان می شود.
«علیرضا اورنگی» افزود: در کنار ضرورت توانمندسازی بهره برداران بخش کشاورزی در زمینه های تخصصی کشاورزی و ارتقای کمی و کیفی تولید، کارهای ترویجی و آموزشی و آگاهی بخشی به کشاورز در مباحث حقوقی زمین ها و ضرورت حفظ عرصه های کشت نیز دارای اهمیت است.

** هدفگذاری نظام نوین ترویج برای ارتقای دانش بهره برداران
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز گفت: هدفگذاری نظام نوین ترویج و فعالیت مروجان پهنه های کشاورزی توجه بیشتر به کشاورزان و ارتقای دانش و توانمندسازی بهره برداران در همه زمینه ها از جمله امور اراضی است.
«اسکندر زند» تاکید کرد سازوکارها و سامانه های لازم برای فعالیت موثر مروجان پهنه ها ایجاد شده است.
وی افزود: باید از طریق تولید محتوا، تکمیل دانش مروجان و افزایش تعامل و همکاری از این ظرفیت برای همه بخش های کشاورزی از جمله ترویج و آموزش حفظ اراضی کشاورزی، ساماندهی عرصه های کشاورزی، اجرای طرح کاداستر و … استفاده کرد.
بر اساس این گزارش، همکاری های آموزشی و ترویجی در زمینه حفظ کاربری، یکپارچگی، رفع تداخلات, حدنگاری اراضی و استفاده از ظرفیت مروجان، تسهیلگران و مددکاران ترویجی و شبکه‌های رهبران محلی برای حفظ و ساماندهی اراضی کشاورزی در این قرارداد دیده میی شود.
اجرای طرح‌های کاداستر و رفع تداخلات، همکاری در استفاده از ظرفیت دفتر شبکه ملی تلویزیون کشاورزی و رسانه های ترویجی، همکاری و هماهنگی در تولید و نشر محتواهای آموزشی‌ ترویجی و تهیه کتاب و جزوه، بررسی شاخص ها و افزایش رشته های شغلی حوزه امور اراضی در فرایند انتخاب تولیدکنندگان برتر، برگزاری گردهمایی های مشترک و دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی توجیهی و همکاری در استفاده از اطلاعات طرح کاداستر اراضی کشاورزی در مباحث مرتبط با پهنه بندی عرصه های کشاورزی از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.