کد خبر : 11827
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 خرداد 1395 - 1:09

کشاورزان ؛ بحران آب را جدی بگیرند / جهاد کشاورزی برای افزایش بهره وری تسهیلات می دهد

دهقان نیوز / کشاورزان تلاش کنند با کاشت محصولات کم آبخواه و گلخانه ای وآن هم با روش آبیاری نوین از افت آبهای زیر زمینی جلوگیری کنند.

دهقان نیوز / کشاورزان تلاش کنند با کاشت محصولات کم آبخواه و گلخانه ای وآن هم با روش آبیاری نوین از افت آبهای زیر زمینی جلوگیری کنند.

سیدجمال سجادی‏‏‌پور  اظهار کرد: کشاورزان تلاش کنند با کاشت محصولات کم آبخواه و گلخانه ای و آن هم با روش آبیاری نوین از افت آبهای زیر زمینی جلوگیری کنند.
وی بابیان اینکه تلاش به سمت کشت‌های محصولات کم آب‌خواه و بهره‌وری بالا در دستور کار جهادکشاورزی قرار دارد افزود: محصولات کم آبخواه در استان همچون گیاهان دارویی با۲۰گونه که با آب شور وشیرین تولید میشوند و همچنین محصولات گلخانه ای با سطح زیر کشت یکهزارو۲۵۰ هکتار رونق بسیارخوبی دارد.
سجادی پور ادامه داد: از این میزان سطح زیرکشت سالانه ۳۶۰ هزار تن محصولات گلخانه‏‏ ای که غالبا خیار سبز است تولید وعلاوه بر نیاز بازارهای داخلی به کشورهای روسیه و عراق صادر می‌شود .
این مسوول با تاکید بر اینکه بازار خیارسبز گلخانه ‏‏ای در استان رونق خاصی دارد اضافه کرد: متقاضیان می توانند برای اجرای این طرح با دریافت تسهیلات لازم به جهادکشاوری استان یزد مراجعه کنند.
سالانه از سطح ۱۵۸ هزار و ۵۶۵ هکتار زمینهای قابل کشت در استان یزد بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.