کد خبر : 39679
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 فروردین 1397 - 11:32

کشاورزان سموم را از فروشگاه معتبر تهیه کنند

کشاورزان سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

کشاورزان ضمن مشورت با کارشناسان، سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزان برای مبارزه با آفت و علف هرز در مزارع گندم، جو و کلزا، ضمن مشورت با کارشناسان، سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

خوش اخلاق در بازدید از مزارع گندم استان عنوان کرد: بر اساس بازدیدهای کارشناسان از کشاورزان، سموم را از فروشگاه معتبر تهیه کنند مزارع، اکثر مزارع علایم خشکی زمین و نیاز مبرم گیاهان (گندم، جو و کلزا) به آب دارند.
وی افزود: در صورت عدم تأمین آب برای این گیاهان، علایم کاهش تولید به صورت کوچک ماندن بوته و گل‌دهی زود هنگام و در ارتفاع کم بوته مشهود می شود.
خوش اخلاق ادامه داد: کشاورزان در خصوص کشت های بهاره، اجرای عملیات خاک ورزی صحیح و رعایت تناسب میزان کشت با آب قابل دسترس را توجه داشته باشند.

به گفته مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان، استفاده از ارقام زودرس و میان‌رس؛ کم کردن طول فارو و همچنین استفاده از ادوات متناسب با رعایت اصول کشاورزی حفاظتی نیز تأثیرگذار است.
وی افزود: با توجه به شیوع آفت سرخرطومی برگ یونجه در مزارع, در صورت رشد ابتدایی محصول یونجه، با استفاده از شعله‌افکن، عملیات شعله‌دهی مزارع را انجام دهند و در صورت رشد بیشتر محصول یونجه، از سموم مجاز استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.