کد خبر : 21958
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1395 - 12:16

کاهش هزینه های کشاورزان با سامانه ۱۵۵۹ / ارائه خدمات رایگان به کشاورزان

سامانه ۱۵۵۹ با هدف کاهش هزینه های کشاورزان در خرید نهاده ها، کسب اطلاعات لازم زراعی و افزایش دقت در تصمیم گیری طراحی و راه اندازی شده است.

سامانه ۱۵۵۹ با هدف کاهش هزینه های کشاورزان در خرید نهاده ها، کسب اطلاعات لازم زراعی و افزایش دقت در تصمیم گیری طراحی و راه اندازی شده است.

 عباس کشاورز در آیین افتتاح سامانه ۱۵۵۹ شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و باشگاه کشاورزان استان یزد با بیان اینکه با وجود خشکسالی، یزد می تواند قطب تولید کودهای شیمیایی و عناصر غذایی شود افزود: با توجه به شرایط خاص این استان باید انتظارها در این خطه متناسب با ظرفیت ها دیده و تعریف شود از این رو باید روی افزایش تولید کودهای شیمیایی تا رسیدن به مرحله صادرات متمرکز شد.
وی گفت: باید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان توجه ویژه ای به عناصر غذایی مورد نیاز کشاورزان و نیز تقویت گیاهان دارویی و گیاهان آفت کش داشته باشد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: اگر در این استان باران کم می بارد در بسیاری از زمینه های دیگر شرایط رشد دارد بنابر این باید با تکیه بر واقعیت ها به سمت و سوی داشته ها رفت و منتظر آب نماند.
کشاورز اضافه کرد: بعید می دانم انتقال آب بین حوزه ای برای مصرف کشاورزی قابل انتقال باشد و مباحث مطرح شده بیشتر جنبه شعار داشته و از لحاظ زیست محیطی هم مشکلاتی دارد ولی بحث آب شرب، وظیفه حاکمیتی است و انجام می شود.
وی در ادامه درباره سامانه ۱۵۵۹ و باشگاه کشاورزان نیز گفت: در برخی کشورها همچون کانادا، اطلاع رسانی به کشاورزان در یک مجموعه اطلاع رسانی متمرکز شده از این رو این سامانه را راه اندازی کردیم.
این مسئول تصریح کرد: در واقع سامانه ۱۵۵۹ با هدف کاهش هزینه های کشاورزان در خرید نهاده ها، کسب اطلاعات لازم زراعی و افزایش دقت در تصمیم گیری طراحی و راه اندازی شده است.
وی تاکید کرد: باید تمرکز همه صاحب نظران در یک رسانه و سایت باشد و در ادامه مسیر پاسخگویی به مردم و افزایش خدمات فنی آن به کشاورزان را تقویت کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از این خدمات اطلاعات هواشناسی به کشاورزان و اعضاست که می توان با تکیه بر آنها در زمان حوادث طبیعی مانند سرما و یخبندان مانع نابودی محصولات شد.
به گفته کشاورز ، اطلاعات هواشناسی در دنیا تا سه ماه قابل اعتماد است و در کشور ما تا چهار هفته می توان به آن اتکا کرد بنابر این باید از این فرصت برای تقویت فعالیت های کشاورزی استفاده کرد.
** ارائه خدمات رایگان مشاوره و فنی به کشاورزان
معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا درباره خدمات این سامانه گفت: در حال حاضر سامانه ۱۵۵۹در ۱۷ استان کشور فعال شده و در مابقی استان ها نیز در فصل آینده آغاز به کار خواهد کرد.
وی افزود: تمام خدمات این سامانه به جز کودها و نهاده ها که با تخفیف ویژه و قیمت مناسب به کشاورزان عضو فروخته می شود رایگان است.
در این مراسم سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد درباره خدمات ارائه شده در باشگاه کشاورزان استان و سامانه ۱۵۵۹گفت: ارائه خدمات ویژه آب و خاک ، هواشناسی ، مشاوره فنی برای نهاده ها ، اطلاع رسانی مستمر درباره قیمت نهاده ها ، برگزاری آموزش های رایگان بخشی از خدمات این باشگاه به کشاورزان عضو است.
فهیمی افزود: فراهم آوردن شرایط خرید نهاده ها با یک تماس تلفنی و انتقال مستقیم آن با قیمت های مناسب و امکان خرید سفارش گذاری نهاده ها و انتقال آن از دیگر خدمات این باشگاه است.
** کشاورزان با تماس با ۱۵۵۹ عضو باشگاه می شوند
مسئول باشگاه کشاورزان هم به ایرنا گفت: هر فرد به محض تماس با سامانه ۱۵۵۹ و ارائه مشخصات و شماره کد ملی عضو باشگاه می شود.
مهدی احتشام فر افزود: عضو جدید بعد از مراجعه به مرکز خدمات حمایتی کشاورزی استان در بلوار دانشجو ، کوچه ۱۴ قبل از میدان شهدای محراب می تواند از خدمات این باشگاه بهره مند شود.
در این مراسم ملازاده معاون فنی و امور تولیدی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور و استاندار یزد نیز حضور داشتند.
۱۹۶۸/۶۱۹۷ خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی

انتهای پیام /*

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.