کد خبر : 27636
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آذر 1395 - 10:34

کاهش بارش ها نسبت به پارسال

ارتفاع ریزش‌های جوی از ابتدای مهرماه امسال تا پایان روز گذشته (شنبه بیستم آذرماه) به ۳۳ میلیمتر رسید.

کاهش ۵۹ درصدی بارش ها نسبت به پارسال

 بر اساس آخرین آمار ارایه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع ریزش‌های جوی از ابتدای مهرماه امسال تا پایان روز گذشته (شنبه بیستم آذرماه) به ۳۳ میلیمتر رسید.
این میزان بارندگی در همسنجی با میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (با ۴۸ میلیمتر بارش) نزدیک به ۳۱ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که ۸۰ میلی‌متر بود، ۵۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.
بیشترین بارش در ۶ حوضه آبریز اصلی کشور مربوط به حوضه آبریز دریای خزر با ۱۱۵ میلیمتر بارش بوده که در همسنجی با سال آبی گذشته ۳۹ درصد و در مقایسه با متوسط ۴۸ ساله، سه درصد کاهش داشته است.
برپایه این گزارش، کمترین بارش نیز در حوضه‌های ششگانه اصلی کشور مربوط به حوضه آبریز مرزی شرق با یک میلیمتر بارش است که در همسنجی با سال آبی گذشته ۹۵ درصد و متوسط ۴۸ ساله ۹۲ درصد کاهش داشته است.
بر اساس این گزارش، بیشترین میزان بارش‌ها در ایستگاه «محمود آباد» استان مازندران با ۶۶۰ میلیمتر و کمترین میزان بارش‌ها در ایستگاه‌های چابهار در سیستان و بلوچستان، «جنت آباد جنگل» در خراسان رضوی، «خونیک علیا» در خراسان جنوبی با صفر میلیمتر به ثبت رسیده است.
حجم کلی بارش از اول مهر تا پایان بیستم آذر معادل ۵۴ میلیارد و ۳۸۵ میلیون مترمکعب به ثبت رسیده است.
به گزارش ایرنا، پیشتر شرکت مدیریت منابع آب ایران میانگین بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی ۹۶-۱۳۹۵ (اول مهرماه) تا یکشنبه چهاردهم آذر ماه را ۲۹ میلیمتر اعلام کرده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.