کد خبر : 35323
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1396 - 9:18

کاشت محصولات آبخواه، خیانت به کشور است / مزارع باید تجمیع شوند

تجمیع مزارع از راهکارهای افزایش بازدهی کشاورزی است.

تجمیع مزارع از راهکارهای افزایش بازدهی کشاورزی است.

استاندار کرمان خطاب به مردم گفت: باید طبیعت را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم و بگذاریم نسل بعدی نیز از طبیعت لذت ببرد و کاشت محصولاتی که به آبخواهی زیاد نیاز دارند یک خیانت است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایسنا، «علیرضا رزم‌حسینی» در حاشیه بازدید از مزارع زعفران دشتخاک زرند گفت: با توجه به این‌که استان کرمان با بحران آب مواجه است یکی از راه‌های نجات استان تغییر الگوی کشت است که در چند سال اخیر تغییر الگوی کشت صورت گرفته است و به سمت کاشت محصولات که آبخواهی کم دارند، رفته‌ایم.

وی با اشاره به خشکسالی‌های پی در پی در استان کرمان، خاطرنشان کرد: استان کرمان مجبور است که به سمت تولید کالاهای پربازده و در عین حال کم آب برود که جهاد کشاورزی استان به این سمت گام برداشته است.

استاندار کرمان تجمیع مزارع را از دیگر راهکارهای استان در جهت افزایش بازدهی محصولات کشاورزی دانست و گفت: استان کرمان در این راستا گام برداشته است.

وی خطاب به مردم گفت: باید طبیعت را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم و بگذاریم نسل بعدی نیز از طبیعت لذت ببرد و کاشت محصولاتی که به آبخواهی زیاد نیاز دارند یک خیانت است.

رزم‌حسینی مدیریت منابع آب را یکی از سیاست‌های دولت نام برد و اظهار کرد: برای تحقق این مهم باید بر روی چاه‌های مجاز کنتور هوشمند نصب کنیم ضمن آن‌که چاه‌های غیرمجاز را مسدود کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه عقل‌گرایی در حوزه کشاورزی حاکم شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.