کد خبر : 36672
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1396 - 11:17

کارآفرینی یک روحانی با پرورش بلدرچین/با ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان آغاز کردم/روزی ۷۰ هزار تومان سود دارم+عکس

تصمیم گرفتم کارگاه پرورش بلدرچین راه اندازی کنم.

روحانی خوش ذوق روستای کریمو سرایان به همراه همسرش، اقدام به اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی کرده و نه تنها برای خود شغل دومی به راه انداخته، بلکه سایر مردم روستا، روستاهای اطراف و حتی شهر را هم در این زمینه مورد ترغیب و تشویق قرار داده است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی؛ یکی از مهم ترین تاکیدات مقام معظم رهبری در سالهای اخیر، پرداختن به بحث اقتصاد مقاومتی بوده است، در واقع ایشان اقتصاد مقاومتی را تنها راه استقلال و عدم وابستگی می دانند که می تواند در هر سطح و قشری از جامعه تحقق پیدا کند.

با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی زمینه های متنوع و مختلفی دارد که بسته به نظر افراد می تواند در زمینه های مختلف اجرایی شود، اما تاکنون آنطور که باید و شاید مسئولان نسبت به این تاکید مقام معظم رهبری توجهی نداشته اند و بیشتر امور روزمره و مربوطه خود را که قبلا هم اجرا می شده است را به عنوان طرح های اقتصاد مقاومتی معرفی کرده اند، اما در این بین بسیاری از مردم عادی یا افراد خوش ذوقی هم وجود دارند که نسبت به این موضوع  نگاه متفاوت تر و دقیق تری دارند.

با توجه به اینکه مرکز خدمات حوزه زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری فعالیت می کند، اعتبارات و تسهیلات ویژه ای برای ایجاد کارگاه های تولیدی در روستاها و مناطق محروم در اختیار روحانیون قرار می دهد؛ در این گزارش قصد داریم تا به تحقق اقتصاد مقاومتی توسط یک روحانی ساکن در روستا بپردازیم. روحانی خوش ذوقی که به همراه همسرش، نه تنها برای خود شغل دومی به راه انداخته، بلکه سایر مردم روستا، روستاهای اطراف و حتی شهر را هم در این زمینه مورد ترغیب و تشویق قرار داده است.

حجت الاسلام مهدی براتی روحانی طرح هجرت روستای کریمو سرایان؛ یکی از افرادی است که اهمیت و معنای اقتصاد مقاومتی را از تاکیدات مقام معظم رهبری درک کرده و برای تحقق این مهم دست به کار شده است. وی اصالتا اهل شهرستان فردوس است، اما دروس طلبگی را در مشهد مقدس گذرانده و از طلاب این شهر است.

وی افزود: بنده از سال ۸۳ به عنوان روحانی طرح هجرت فعالیت می کنم و در روستاها و مناطق محروم به تبلیغ دین می پردازم، هم اکنون حدود ۳ سال است که در روستای کریمو شهرستان سرایان ساکن هستم و امور تبلیغی روستا را برعهده دارم.

با توجه به اینکه وی ارتباط زیادی با قشر جوان دارد، مهم ترین دغدغه این قشر را بیکاری و معضلاتی که به دنبال آن ایجاد می شود می داند و می افزاید: پس از بررسی و تحقق برای این که چگونه برای اشتغال قشر جوان راهگشا باشم، تصمیم گرفتم در کنار کار فرهنگی و تبلیغی در روستا، کارگاه پرورش تخم بلدرچین راه اندازی کنم چرا که این کار علی رغم اینکه زحمت زیادی ندارد، اما به سرمایه کمی نیاز دارد و سود آن هم بزودی عائد می شود.

وی ادامه داد: از هشت ماه قبل، ابتدا کار را با خرید ۵۰۰ جوجه بلدرچین و با سرمایه ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان آغاز کردم که ماهانه ۷۰۰ هزار تومان سوددهی داشت و کم کم با توسعه کار هم اکنون ۲ هزار جوجه بلدرچین با سرمایه ۸-۱۰ میلیون تومان در حال پرورش دارم که روزانه ۶۰-۷۰ هزار تومان سوددهی دارد.

این روحانی بیان کرد: پس از راه اندازی کارگاه پرورش بلدرچین، جوانان روستا را برای بازدید فراخواندم که پس از این موضوع بسیاری از آنها از اقدام من الگوگیری و برای راه اندازی این شغل، تشویق شدند و علاوه بر جوانان روستا، بازنشستگان، جوانان روستاهای اطراف و حتی شهرستان سرایان نسبت به ایجاد کارگاه اقدام کردند.

براتی که خودش را سرباز و خاک پای مقام معظم رهبری می داند می گوید: بنده تلاش می کنم فرمایشات مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانم و به عنوان یک سرباز و روحانی روستا به جوانان تاکید کرده ام که حاضرم سالن و فضای کارگاهی تولید را راه اندازی و بازار فروش محصولات را تامین کنم و آنها فقط به فکر کار، اشتغال و تولید باشند، چرا که روحانیت خود را از مردم جدا نمی داند.

وی می گوید: با توجه به اینکه شغل مردم در روستاها بیشتر کشاورزی و آن هم به صورت فصلی است و از طرف دیگر با توجه به خشکسالی های پی در پی، این شغل رونق خاصی در روستاها ندارد و مردم درآمدی ندارند، بنده و همسرم تصمیم گرفتیم با کمترین سرمایه علاوه بر ایجاد درآمد برای خودمان، مردم روستا را هم به اشتغال در حوزه اقتصاد مقاومتی تشویق کنیم تا علاوه بر اجرای فرامین مقام معظم رهبری، درآمدی هم برای روستائیان ایجاد شود و دغدغه بیکاری نباشد.

همسر این روحانی هم سعی کرده پا به پای حاج آقا در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال برای مردم روستا حرکت کند.

 فاطمه رحیمی اظهارمی کند: با توجه به اینکه قبلا دوره های آموزش حوله بافی را فرا گرفته ام، تصمیم گرفتم در راستای تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنم و علاوه برآن برای بانوان روستا کارآفرینی کنم.

وی با بیان اینکه متاسفانه هم اکنون مردم روستاها بیکارند گفت:  با تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیدم که با سرمایه ای اندک و حدود یک میلیون تومان، می توان در حوزه حوله بافی اشتغال ایجاد کرد و به سود خوبی رسید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همسرم برای اشتغال روستائیان بویژه جوانان دغدغه مند است، در جهت آموزش و ایجاد کارگاه حوله بافی، بیشترین همراهی را کرده است و قرار است به زودی کارگاه تولیدی در این خصوص راه اندازی کنیم.

با توجه به اینکه سالهاست خراسان جنوبی با خشکسالی های پی در پی دست و پنجه نرم می کند، متاسفانه رونق، اشتغال و امید از  روستاها که تنها منبع درآمدشان کشاورزی است، رخت بر بسته و روستاها خالی از سکنه شده است.

اما ایجاد طرح های نو و جایگزین هایی برای حوزه کشاورزی می تواند سکونت و امید را به روستاها برگرداند که در این خصوص پروش طیور و صنایع دستی می تواند جایگزین های مناسب و منابع درآمدی خوبی برای روستائیان باشد؛ همانطور که این روحانی و همسرش نه تنها به فرامین مقام معظم رهبری لبیک گفته اند بلکه برای خود و جوانان و بانوان روستای کریمو و همچنین روستاهای اطراف هم ایجاد اشتغال و درآمد کرده اند.

با توجه به مهاجرت های گسترده از روستاهای استان و همچنین وضعیت نامناسب اقتصادی در استان، قطعا حضور چنین افرادی برای ایجاد کار و انگیزه ماندگاری در روستاها، یک ظرفیت است که باید بخوبی از آن بهره مند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.