کد خبر : 147
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 مهر 1394 - 17:55

چه خبر از نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید ؟

دهقان نیوز / معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزیر جهاد کشاورزی نرخ پیشنهادی خرید تضمینی گندم را برای سال زراعی جدید اعلام کرده است و امیدواریم حداکثر تا هفته آینده این نرخ در شورای اقتصاد به تصویب برسد. به گزارش دهقان نیوز، عبدالمهدی بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تعیین قیمت تضمینی گندم

دهقان نیوز / معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزیر جهاد کشاورزی نرخ پیشنهادی خرید تضمینی گندم را برای سال زراعی جدید اعلام کرده است و امیدواریم حداکثر تا هفته آینده این نرخ در شورای اقتصاد به تصویب برسد.

به گزارش دهقان نیوز، عبدالمهدی بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تعیین قیمت تضمینی گندم برای سال زراعی جدید گفت: نرخ تضمینی گندم توسط حجتی وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد شده است.

 

وی افزود: این نرخ در کمیسیون‌های تخصصی سازمان مدیریت در هفته گذشته بررسی شد.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: امیدواریم حداکثر تا هفته آینده نرخ پیشنهادی خرید تضمینی گندم در شورای اقتصاد به تصویب نهایی برسد.

 

بخشنده در مورد افزایش تقریبی قیمت تضمینی گندم اظهار نظری نکرد.

 

براساس این گزارش، نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۱۱۵۵ تومان بود و تاکنون میزان خرید تضمینی گندم از مرز ۸ میلیون تن گذشته است.

 

این گزارش می‌افزاید: به زودی سال زراعی جدید آغاز و گندم‌کاران شروع به کشت گندم خواهند کرد،‌این در حالی است که هنوز نرخ تضمینی گندم که باید قبل از سال زراعی جدید آغاز شود اعلام نشده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهندس شمس الله امیریان از کرمانشاه پنجشنبه , ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

قابل توجه کلیه مسئولین بخش کشاورزی از وزیر گرفته تا تمامی کارشناسان ومدیران دیگر .
همکاران عزیز مگر همه گی براین موضوع که گندم یک محصول استراتیژیکی ومحصولی امنیتی است باور ندارید . پس باید تمامی موانع وگره های کور در راه تولیدش در ایران با دقت دو چندان از سر راه تولید این محصول بر داریم یکی از موانع ان صرف نکردن تولید گندم برای تولید کننده آن ؛ شما گندم را به قیمت مناسبی مثلآ ۲۰۰۰ تومان بخرید تا خود کشاورز ۹۰ درصد مشکلات خود را حل کند، وحتی برود دنبای کارشناس خصوصی منتش هم ببرد ،وپول کارشناسی بخش خصوصی هم بدهد تا لاعقل چند کیلو در هکتار اضافه تولید کند باور کنید اگر قیمت این محصول واقعی گردد بسیاری از مشکلات کنونی را خود به خود حل کرده ایم ودر ضمن دیگر کشاورز دنبال کشتهای پر دردسر ویا با مصرف آب فراوان هم نمی رو.د تازه خیلی از مشکل مصرف بیرویه آب را نیز حل خواهیم کرد ،نیازی به درخواست بوجه اضافی هم نیست ،فقط بوجه هائی که در حال حاضر در حاشه برای تولید این محصول خرج می گردد فقط به خرید تخصیص دهید خود کشاورز میرود دنبال آن چیزی که شما برایش پول پرداخت می کنید ؛فقط یک نمونه مثلآ صد میلیار برای ترویج وکلاسهای آی پی ام اگر هزینه های جانبی را به خود کشاورز بدهید خودش میرود خرج می کند چون به صرفه است برایش .
امیدوارم فقط یک سال این کار بکنید تا نتیجه را بدانید انوقت همه چیز به آسانی قابل حل خواهد بود .خیلی دیگر از مساعل بخش کشاورزی به مثال آب خوردن قابل حل است ولی دارم خون دل میخورم که چرا هرچه داد میزنیم هرچه فریاد میزنیم ناله یمان به جائی نمیرسد باور کنید بعضی مواقع بوده آنچیزی که بنده برای حل یک موضوع می گویم بعد از چندین سال به فکرشان میرسد وبه آسانی موضوع جمع وجور میشود بنده نیز پیش خودم فریاد میزنم چرا باید چند سال ما ضرر بدیم وآن موقع که بنده داد میزدم کسی فریاد ما را نشنود وخلاصه راه حل تولید این محصول نیز فقط پرداخت قیمت واقعی آن است .اگر حالا قیمت گندم را ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان بخرید تولید سال آینده ایران از مرز ۱۳ تا ۱۵ میلیون تن خواهد گذشت میگید نه اگر اینطور نشد بنده حتما اسمم را عوض می کنم .