کد خبر : 56282
تاریخ انتشار : جمعه 24 بهمن 1399 - 10:14

چه خبر از نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی؟

چه خبر از نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی؟

اگر قیمت صرفه اقتصادی نداشته باشد، کشاورزان به سراغ کشت محصولات جالیزی و صیفی می‌روند.

با توجه به پیش‌بینی مناسب بارش طی ماه‌های اسفند و فروردین، تولید گندم در سال جدید مطلوب خواهد بود.
نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به پیش‌بینی مناسب بارش طی ماه‌های اسفند و فروردین، تولید گندم در سال جدید مطلوب خواهد بود.

علیقلی ایمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، وضعیت مزارع گندم را مناسب دانست و گفت: بنابر پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی مناسب در ماه‌های اسفند و فروردین، تولید گندم روند مطلوبی خواهد داشت.

وی افزود: بار‌ها درخصوص قیمت گذاری محصولات کشاورزی اعلام کرده ایم که اگر قیمت صرفه اقتصادی نداشته باشد، کشاورزان به سراغ کشت محصولات جالیزی و صیفی می‌روند و از تولید محصولات استراتژیک خارج می‌شوند.

ایمانی ادامه داد: با وجود مشکلات متعدد قیمت گذاری و نارضایتی کشاورزان از نرخ خرید، امسال مجلس شورای اسلامی اقدام به اصلاح قانون خرید تضمینی کرد و در چند روز گذشته اولین جلسه شورای قیمت گذاری شکل گرفت.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه جلسه شورای قیمت گذاری محصولات به هفته آینده موکول شده است، گفت: گر چه امسال مقدار جزئی در خصوص نرخ دانه‌های روغنی و چغندر قند مباحثی مطرح شد، اما امیدواریم ظرف یک تا ۲ هفته آتی قیمت‌ها اعلام شود تا نگرانی و دغدغه کشاورزان رفع شود.

وی با بیان اینکه آنالیز قیمت‌ها بر مبنای متوسط هزینه تمام شده تولید محصولات در سراسر کشور است، افزود: به طور مثال عملیات شخم زمین در مناطق مختلف کشور هزینه‌های متفاوتی دارد که از ۳۰۰ هزار تومان برای هر هکتار آغاز شده و تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد برای این مولفه حدود متوسط آن ۶۰۰ هزار تومان را در نظر گرفته ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.