کد خبر : 51560
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 تیر 1398 - 9:47

چه خبر از افزایش قیمت خرید گندم؟

برخی کشاورزان گندم‌های تولیدی خود را نگه داشتند یا اینکه با تأخیر به مراکز خرید تحویل دادند.

افزایش قیمت خرید تضمینی گندم منتفی شد.
مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی ۵ میلیون تن گندم در کشور خبر داد و اعلام کرد: با توجه به نزدیک شدن پایان فصل خرید، افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال زارعی جاری منتفی است.
به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، مرتضی سعادتی کیا درباره احتمال افزایش قیمت گندم گفت: به دلیل انتشار مطالبی مبنی بر افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری، برخی کشاورزان گندم‌های تولیدی خود را نگه داشتند یا اینکه با تأخیر به مراکز خرید تحویل دادند.

وی اظهار کرد: آنچه به نظر می‌رسد افزایش قیمت گندم برای سال زراعی جاری اعمال نمی‌شود بنابراین انتظار می‌رود شورای اقتصاد افزایش قیمت گندم را مطابق قانون تا پایان شهریور اعمال و نرخ‌های جدید را برای سال زراعی آتی اعلام کند تا کشاورزان نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

سعادتی کیا اضافه کرد: خرید تضمینی گندم براساس جدول پاکی شامل افت مفید، افت غیرمفید و سن زدگی خریداری می‌شود بنابراین طبق مصوبه شورای اقتصاد هرکیلوگرم گندم معمولی با افت چهاردرصد مفید و یک درصد غیرمفید هزار و ۷۰۰ تومان و گندم دوروم یک هزار و ۷۷۰ تومان باید خریداری شود که طبق جدول پاکی به طور متوسط هر کیلوگرم گندم نان با قیمت متوسط هزار و ۷۳۶ تومان خریداری می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.