کد خبر : 38102
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 بهمن 1396 - 19:45

چند درصد زمین‌های کشور به سامانه آبیاری نوین مجهز است؟

تنها ۲۰ درصد زمین های کشور به سامانه آبیاری نوین مجهز است.

تنها ۲۰ درصد زمین های کشور به سامانه آبیاری نوین مجهز است.

 مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح سامانه های آبیاری نوین گفت: از ۸٫۷ میلیون هکتار زمین آبی موجود در کشور تاکنون یک‌ میلیون و ۷۳۰ هزار هکتار به سامانه‌های آبیاری نوین مجهز شده که ۲۰ درصد زمین های آبی کشور را شامل می شود.

عباس زارع در آیین آغاز بکار نمایشگاه صنعت آب و آبیاری کشاورزی و تاسیسات آب و فاضلاب استان همدان افزود: در ۲ سال گذشته اعتبارهای قابل توجهی در حوزه سامانه‌های آبیاری نوین در نظر گرفته شده است و بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید سالانه ۲۵۰ هزار هکتار زمین به سامانه آبیاری نوین مجهز شود.
وی بیان کرد: سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبیاری نوین در کشور مصوب و تخصیص داده شد و در سال ۹۶ نیز این اعتبار به ۳۱ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال افزایش یافت.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اجرای طرح های آبیاری نوین در ۲۸۰ هزار هکتار از زمین های کشور امسال اجرا شده است، افزود: ۱۳۴ هزار هکتار طرح در حوزه سامانه آبیاری‌های نوین اجرا و تحویل بهره ‌بردار شده و حدود ۱۴۶ هزار هکتار نیز در دست اجرا است.
مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه این وزارتخانه در راستای مصرف بهینه منابع آبی ۱۲ راهبرد دارد که یکی از آنها طرح توسعه آبیاری نوین است، اظهار کرد: استان همدان همواره در اجرای سامانه نوین آبیاری جزو استان های پیشرو و برتر کشور بوده است.
زارع با اشاره به اینکه همدان در اجرای طرح آبیاری نوین بعد از فارس و اصفهان، رتبه سوم را دارد، گفت: به علت عملکرد مطلوب این استان اعتبارهای سال ۹۶ آن حدود ۸۰ درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش یافته است.
نمایشگاه صنعت آب و آبیاری کشاورزی و تاسیسات آب و فاضلاب به مدت چهار روز در محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی همدان دایر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.