کد خبر : 53138
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 - 8:49

پیگیری اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم / نایب رئیس بنیاد گندم‌کاران: کمیسیون کشاورزی قول داد قیمت ۲۵۰۰ تومان گندم تصویب شود

پیگیری اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم / نایب رئیس بنیاد گندم‌کاران: کمیسیون کشاورزی قول داد قیمت ۲۵۰۰ تومان گندم تصویب شود

کشاورزان منتظرند ببینند بازرسی و کمیسیون کشاورزی چه می کنند.

کشاورزان منتظرند ببینند بازرسی و کمیسیون کشاورزی چه می کنند.

نایب رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه کشت گندم به پایان رسیده است گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های وزارت جهاد کشاورزی ۲ میلیون هکتار گندم آبی و ۴ میلیون هکتار گندم دیم برای سال آینده کشت شد و نگرانی از این حیث وجود ندارد.

علی قلی ایمانی درباره آخرین وضعیت مزارع سبز گندم، گفت: با توجه به شرایط نامناسب جوی و کاهش بارندگی در برخی استان‌ها، کشاورزان کشت انتظاری انجام دادند، به طوری که منتظر بارندگی هستند و آن دسته از کشاورزانی که آب در اختیار دارند، اقدام به آبیاری مزارع خود کردند و در نهایت همین امر موجب شده است تا مزارع گندم چندان سبز نباشد.

وی ادامه داد: با توجه به نگرانی گندم‌کاران در بحث خرید قیمت تضمینی، برخی از آنها از حضور خود مصرفی در مزارع استفاده کردند، چرا که قیمت بذر گواهی شده نسبت به قیمت خرید تضمینی ۱ هزار تومان بالاتر بود، هر چند استفاده از حضور خود مصرفی ممکن است، مشکلاتی همچون آلودگی، بیماری و کاهش عملکرد در واحد سطح را به همراه داشته باشد، اما اکثر کشاورزان به سبب قیمت بالای حضور گواهی شده و افزایش هزینه‌های تولید به این باور رسیدند که خود اقدام به ضدعفونی بذر گندم کنند.

اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در بودجه سال ۹۹ در حال پیگیری است

ایمانی درباره آخرین پیگیری‌ها پیرامون اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده، گفت: مکاتباتی را با سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون کشاورزی مجلس و … انجام دادیم تا بحث قیمت از قسمت حقوقی پیگیری شود، از این رو همچنان منتظر اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده مطابق با هزینه‌های تولید و تورم هستیم.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس قول دادند که در بودجه سال ۹۹ ردیف اعتباری مشخص کنند تا بر ‌اساس آن قیمت پیشنهادی بنیاد ملی گندم‌کاران که ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است به تصویب برسد و حال تمامی کشاورزان منتظرند تا ببینند سازمان بازرسی و کمیسیون کشاورزی مجلس چه اقداماتی انجام می‌دهند.

او افزود: اگر کمیسیون کشاورزی مجلس به وعده‌های خود مبنی بر افزایش قیمت گندم برای سال زراعی آینده عمل کند، در بحث خرید مشکلی نخواهیم داشت و گندم موردنیاز کشور از تولید داخل تأمین خواهد شد که بدین ترتیب نیازی به واردات در شرایط فعلی تحریم و جنگ اقتصادی نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.