کد خبر : 48721
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 فروردین 1398 - 13:34

پیشنهاد صدور مجوز رایگان برای ساخت گلخانه‌

واگذاری گلخانه‌ها موجب افزایش راندمان کشاورزی می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:واگذاری گلخانه‌ها به مردم و ساخت هرچه بیشتر آنها می‌تواند موجب بالا بردن راندمان تولید، جلوگیری از تخریب خاک که امروز یکی از تهدیدات کشور است و صرفه جوی در آب کشور شود.

علی وقف‌چی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص لزوم کشت گلخانه‌ای در کشور با توجه به کمبود آب در کشور، گفت: بارها با وزیر نفت صحبت کرده‌ام و به وی پیشنهاد داده‌ام تا بخشی از تولیدات خود را به تهیه و ساخت تجهیزات و تاسیسات کشت گلخانه‌ای اختصاص دهند.

واگذاری گلخانه‌ها موجب افزایش راندمان کشاورزی می‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید در شرایط موجود به صورت رایگان گلخانه‌ و مجوز آن را به مردم واگذار کنیم، ادامه داد: واگذاری گلخانه‌ها به مردم و ساخت هرچه بیشتر آنها می‌تواند موجب بالا بردن راندمان تولید، جلوگیری از تخریب خاک که امروز یکی از تهدیدات کشور است و صرفه جوی در آب کشور شود.
بازدید کمیسیون عمران از پروژه اشتغال زایی تولید فرش دستباف و پروژه تولید صیفی‌جات گلخانه ای

محدودیت کشورهای همسایه بهترین فرصت برای صادرات محصولات گلخانه‌ای است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه کشورهای همجوار و همسایه ما به دلایل متعدد محدودیت کشت محصولات گلخانه‌ای را دارند، ادامه داد: محدود بودن کشت محصولات گلخانه‌ای در کشورهای همسایه فرصت طلایی را برای ما ایجاد کرده و باید هرچه بیشتر از این ظرفیت استفاده کنیم.

بیش از ۸۰ درصد چاه‌های غیرمجاز، غیر مجاز نیستند

وی با تاکید بر اینکه صادرات محصولات گلخانه‌ای می‌تواند ارزآوری بسیار زیادی برای کشور ما داشته باشد، عنوان کرد: مجلس و دولت باید به موضوع تخصیص آب توجه ویژه‌ای داشته باشد، بیش از ۸۰ درصد چاه‌های غیرمجاز، غیر مجاز نیستند بلکه عده‌ای با اقدام سریع‌تر حق دیگران را گرفته‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در پایان با تاکید بر اینکه چاه‌ها و قنات‌های قدیمی کشور به دلیل بیشتر شدن عمق چاه‌های جدید خشک شده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر قرار است واگذاری در زمینه چاه‌های آب صورت بگیرد باید به میزان حق‌ آبه افراد مجوز برداشت داده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.