کد خبر : 212
تاریخ انتشار : جمعه 10 مهر 1394 - 11:06

پیشنهاد رییس نظام مهندسی برای رونق بازار کار فارغ التحصیلان کشاورزی

پیشنهاد رییس نظام مهندسی برای رونق بازار کار فارغ التحصیلان کشاورزی

دهقان نیوز / اگرچه وزارت جهاد کشاورزی مراکز آموزشی برای کشاورزان دارد اما کشاورزان را نمی توان با همین امکانات از نظر آموزشی تأمین کرد.

 

دهقان نیوز / اگرچه وزارت جهاد کشاورزی مراکز آموزشی برای کشاورزان دارد اما کشاورزان را نمی توان با همین امکانات از نظر آموزشی تأمین کرد.

شهرام شفیعی در نشست مشترک با شورای نظام مهندسی استان و رابطین شهرستان ها با اشاره به بحران های زیست محیطی و مشکلات کم آبی افزود: باید از پتانسیلهای سازمان نظام مهندسی کشاورزی در توسعه کیفی تولیدات کشاورزی بهره برد.

وی گفت: نقش کارکردی این سازمان بخصوص در ارتباط با مسئله اشتغال و بیکاری و همچنین ارتقاء دانش فنی کشاورزی استان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شمالغرب کشور با تأکید بر آموزش و افزایش مهارتهای کاربردی دانش آموختگان ابخش کشاورزی، تصریح کرد: نیاز امروز کشور و به تبع آن استان به کشاورزی دانش بنیان به شدت احساس می شود لذا سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید با بازنگری در سیاستها و برنامه ها ی کاری خود ضریب نفوذ مهندسین در عرصه های کشاورزی را در راستای رفع مشکلات کنونی افزایش دهد.

شفیعی با اشاره به دانش آموختگان بیکار عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در استان اظهار داشت: برای اشتغال اعضای سازمان باید راه کارهای جدیدی ارائه شود و ما از هرگونه طرح و ایده ای که به مسأله اشتغال کمک بکند حمایت می کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر اینکه اقتصاد کشاورزی ایران ظرفیت گسترده برای استقرار اقتصاد مقاومتی دارد گفت: اگر فعالیت های کشاورزی با پیوست آموزشی و همکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی توسعه یابد علاوه بر افزایش تولید ، قدرت کشاورزی ایران هم افزایش می یابد.

وی ادامه داد: اگرچه وزارت جهاد کشاورزی مراکز آموزشی برای کشاورزان دارد اما کشاورزان را نمی توان با همین امکانات از نظر آموزشی تأمین کرد.

مهندس شفیعی در ارتباط با یارانه پرداختی دولت به بخش کشاورزی افزود: دولت سالانه اعتبارت زیادی در بخش آب و خاک اختصاص می دهد ولی متاسفانه در این میان اعتباری برای حوزه آموزش بهره برداران و دستگاههای نظارتی در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: دولت همانطور که در طرح توسعه شبکه های آبیاری مدرن بخش زیادی از هزینه ها را به صورت یارانه پرداخت می کند در طرح آموزش کشاورزان و بهره برداران با همراهی فارغ التحصیلان کشاورزی نیز مبلغی را اختصاص دهد که کمک می کند اجرای طرح ها و ارزش افزوده آنها به میزان قابل توجهی بیشتر شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در پایان با ابراز امیدواری به اصلاح ساختار کشاورزی گفت:اگر درصدی از سهم یارانه ها را برای ترویج علوم و دانش نوین کشاورزی به بهره برداران بخش کشاورزی که عمدتاً سواد پایینی دارند اختصاص یابد ،ضمن کمک به توسعه علمی بخش کشاورزی بازار کار فارغ التحصیلان کشاورزی هم گسترش می یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.