کد خبر : 12295
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1395 - 18:12

پرورش ماهی و کشت گلخانه ای ؛ گامی بسوی تحقق اقتصاد مقاومتی

دهقان نیوز / اگر دست رنج کشاورزان بیواسطه از تولید به مصرف کننده برسد سود بیشتری عاید بهره برداران حوزه کشاورزی، باغداری، آبزی پروری و مرغداران می شود.

دهقان نیوز / اگر دست رنج کشاورزان بیواسطه از تولید به مصرف کننده برسد سود بیشتری عاید بهره برداران حوزه کشاورزی، باغداری، آبزی پروری و مرغداران می شود.

حمید عسکری باقرآبادی اظهار کرد: هم اینک در شش روستای شهرستان بافق با همکاری شوراها و دهیاران کار پرورش ماهی قزل آلا و مرغ گوشتی،کشت گلخانه ای و گیاهان دارویی انجام می شود.
مدیر جهاد کشاورزی بافق،روستاهای بساب، برکوئیه، باجگان، مبارکه، شریف آباد و کوشک را از جمله روستاهایی عنوان کرد که کارهای نوین کشاورزی و آبزی پروری در آنها رایج شده است.
وی گفت: این اقدام باعث ایجاد اشتغال پایدار، تولید و سودآوری و جلوگیری روستانشینان به شهرها شده و جهاد کشاورزی هم در تلاش است تا بازار فروش را فراهم کند و سایر خدمات کشاورزی را در اختیار جوانان علاقمند بگذارد.
عسکری با بیان اینکه تا کنون بالغ بر هفت هزار بچه ماهی در استخرهای دهستانهای سبزدشت و کوشک پرورش داده شده اند تصریح کرد: در این راستا مقدار ۱۲ تن گوشت ماهی در این روستاها تولید و روانه بازار مصرف شده است.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه پرورش ماهی در روستاها تا به حال ۴۰۰ میلیون ریال از سوی بخشدار مرکزی بافق به بهره برداران پرداخت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی بافق یاد آور شد: طرح ایجاد استخرهای چند منظوره در روستاها در حال پیگیری است، تا این طرح ها با تلاش دهیاران و مساعدت مردم روستا با هدف کمک به حوزه گردشگری در روستاها از طریق ماهیگیری و اشتغال موجب افزایش سطح درآمد روستاییان و تامین بودجه دهیاری ها و تحقق اقتصاد مقاومتی شود.
عسکری همچنین به پرورش گاو،شتر،گوسفند و مرغ در بافق اشاره کرد و افزود: در این فرآیند نیز سالانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن شیر، دو هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز و ۱۴۲ هزار تن گوشت مرغ و ماهی تولید و به بازار شهرستان بافق و شهرستانهای همجوار عرضه می شود.
مدیر جهاد کشاورزی بافق حذف واسطه ها را در زنجیره فروش محصولات باغی وزراعی خواستار شد و گفت: اگر دست رنج کشاورزان بیواسطه از تولید به مصرف کننده برسد سود بیشتری عاید بهره برداران حوزه کشاورزی، باغداری، آبزی پروری و مرغداران می شود.
به گزارش ایرنا، زمین های شهر کویری بافق مستعد برای کاشت، داشت و برداشت خرما، پسته داروی گیاهی است ضمن اینکه روستاهای خوش آب و هوایی دارد که زمینه فعالیت در عرصه دامپروری، تولید آبزیان، برداشت زعفران و پسته، گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی در آنها فراهم است.
بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت،سه دهستان و بیش از ۱۴۰ روستا و ابادی در فاصله ۱۱۰ کیلو متری مرکز استان یزد قرار دارد.
بیش از هشت هزار نفر از جمعیت شهرستان بافق در روستاها زندگی و فعالیت می کنند .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.