کد خبر : 25964
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1395 - 11:35

پرورش بلدرچین در منزل با سرمایه ۲ میلیونی + عکس

مدت ۱۵ ماه است که به پرورش بلدرچین مشغول هستیم و توانسته ایم با سرمایه ۲ میلیون تومانی برای سه نفر اشتغالزایی ایجاد کنیم.

مدت ۱۵ ماه است که به پرورش بلدرچین مشغول هستیم و توانسته ایم با سرمایه ۲ میلیون تومانی برای سه نفر اشتغالزایی ایجاد کنیم.

دو جوان اهل روستای اولتان در پارس آباد با سرمایه ۲ میلیون تومانی موفق به پرورش بلدرچین در حیاط منزل شده و توانسته اند در این زمینه برای سه نفر اشتغالزایی ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کار و کارآفرینی دهقان نیوز، نورزاده و اسکندرزاده دو جوان اهل روستای اولتان شهرستان پارس آباد با مدرک دیپلم مدت ۱۵ ماه است که به پرورش بلدرچین مشغول هستند و اکنون توانسته اند با استفاده از سرمایه ۲ میلیون تومانی برای سه نفر در روستا اشتغالزایی ایجاد کنند.

این دو جوان موفق اهل روستای اولتان در این باره می گویند: در ابتدای امر ۲۰۰ عدد بلدرچین خریداری کرده و در حیاط منزل به مساحت ۶۰ متر اقدام به پرورش بلدرچین کردند.

محمد و نادر درباره نحوه چگونگی روی آوردن به این کار اظهار کردند: با توجه به علاقه ای که به پرندگان داشته به همین خاطر با کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پرورش طیور تصمیم گرفتن پرورش بلدرچین را انتخاب کنند.

این دو کارآفرین پارس آبادی با بیان اینکه در حال حاظر از پرورش بلدرچین ۲ میلیون درآمد کسب می کنند، افزودند: بلدرچین علاوه بر اینکه نسبت به مرغ‌ها و سایر حیوانات پرورشی مقاومت بیشتری در برابر بیماری دارد، برای پرورش آن نیاز به فضای خاص و بزرگ نیست بطوریکه ۵۰۰ قطعه بلدرچین را در فضایی در حدود ۶۰ مترمربع پرورش می دهیم.

این فعالان اقتصاد مقاومتی همچنین با اشاره به اینکه بلدرچین‌های تخم‌گذار پس از شروع به تخم‌گذاری به صورت مفید تا یک سال تخم‌گذاری آنان ادامه دارد، بیان کردند: روزانه تخم‌ها را جمع‌آوری و هر بسته تخم را به قیمت ۱۲۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان به فروش می‌رسانند.

این دو کارآفرین اهل روستای اولتان خاطرنشان کردند: در صورت حمایت از سوی نهادهای دولتی می توانند این طرح خود را بیشتر گسترش داده تا زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم کنند.


۳۲۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد یکشنبه , ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

خوب بود کوتاه و ناقصی بود نیار به توضیحات بیشتر وجود دارد .