کد خبر : 30099
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1395 - 13:47

پرورش بلدرچین با کمترین امکانات + عکس

فعالیت خود را در عرصه اقتصاد مقاومتی با تولید بلدرچین در فضایی محدود در مساحت حدود ۱۲ مترمربع شروع کردم.

 

فعالیت خود را در عرصه اقتصاد مقاومتی با تولید بلدرچین در فضایی محدود در مساحت حدود ۱۲ مترمربع شروع کردم.

عین الله وفایی که از فرهنگیان بازنشسته و بسیجی از توابع شهرستان سیروان می باشد توانسته است با پشتکار فراوان و همکاری خانواده وارد عرصه پرورش بلدرچین در روستای میرزابیگی شده و اقدامات قابل توجه ی انجام دهد.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از سیج سازندگی، این فعال اقتصاد مقاومتی برای اولین بار توانسته است مجموعه پرورش بلدرچین را در شهرستان سیروان افتتاح کند.

 

عین الله وفایی می گوید: از سال گذشته با پشتیبانی بسیج سازندگی سپاه ناحیه سیروان فعالیت خود را در عرصه اقتصاد مقاومتی با تولید بلدرچین در فضایی محدود در مساحت حدود ۱۲ مترمربع شروع کردم و با تداوم فعالیت این واحد پرورش بلدرچین برای دو نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

 

وی در خصوص علاقه خود به پرورش بلدرچین می گوید: با تحقیقات در زمینه‌های مختلف متوجه شدم که پرورش بلدرچین از ضریب امنیتی بیشتری نسبت به پروش دیگر طیور برخوردار است، یکی از مزایای مهم این طیور زودبازده بودن پرورش آن است، دوره پرورش بلدرچین خیلی کوتاه است و خیلی زود می توانید کسب سود نمایید و در یک دوره ۴۰ یا ۵۰ روزه می‌توانید نتیجه تلاشتان را ببینید.

 

این فعال اقتصاد مقاومتی بیان کرد: علاوه بر این‌ها، دوره کوتاه جوجه‌کشی (۱۵ تا ۱۶ روز) و رشد سریع و بلوغ زودرس (۳۵ روزگی)، میزان تخم‌گذاری بالا (بلدرچین در ۴۲ تا۴۵ روزگی تخم‌گذاری می‌کند، درحالی‌که در مورد مرغ حداقل ۶ ماه طول می‌کشد) و قیمت فروش و همچنین با توجه به بازار خوبی هم که دارد، طرح پرورش بلدرچین تخمی و گوشتی را شروع کردم.

 

این پرورش دهنده بلدرچین خاطرنشان کرد: با اخذ ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات از بسیج سازندگی و خرید ۲۰۰۰ جوجه یک روزه بلدرچین کار خود را آغاز کردم و خوشبختانه در این مدت توانستم کار را گسترش داده و در حال حاضرظرفیت تولید بیش از ۴ هزار بلدرچین ایجاد شده است.

 

این تولید کننده عنوان کرد: بلدرچین هم مولد بوده و هم گوشتی و به همین واسطه فضایی را که در اختیار داشتیم، به سه قسمت تقسیم کرده و ۲۰ متر مربع آن برای پرورش بلدرچین های تخم گذار و ۲۰ متر مربع دیگر آن را هم برای بلدرچین های گوشتی و ۲۰ متر مربع هم برای جوجه های یکروزه اختصاص دادیم.

 

وی در خصوص نحوه تولید طرح خودکفایی خود در حوزه اقتصاد مقاومتی می گوید: در این طرح در یک بازه زمانی ۴۵ روزه گوشتی ها را کشتار کرده و بعد بسته بندی برای فروش به بازارارسال می کنیم، و بلدرچین های تخمگذار پس از شروع به تخمگذاری بصورت مفید تا یکسال تخمگذاری آنان ادامه دارد که تخم ها پس از جمع آوری و بسته بندی برای فروش روانه بازار مصرف می نماییم.

 

این تولیدکننده به مقاومت بلدرچین ها در مقابل بیماری اشاره کرد و افزود: ازآنجایی‌که بلدرچین در برابر بیماری‌های مختلف مقاوم‌ است، پرورش آن بدون استفاده از هیچ‌گونه دارو و آنتی‌بیوتیکی صورت می گیرد، لذا گوشت و تخم بلدرچین محصولاتی کاملاً ارگانیک و سالم هستند که فاقد هرگونه داروی مضر برای مصرف‌کننده هستند.

 

وفایی ادامه داد: بلدرچین علاوه بر اینکه نسبت به مرغ‌ها و سایر حیوانات پرورشی مقاومت بیشتری در برابر بیماری دارد، برای پرورش آن نیاز به فضای خاص و بزرگ نیست بطوریکه ۴ هزار قطعه را در فضایی در حدود ۶۰ مترمربع پرورش می دهم.

 

این کار آفرین سیروانی بیان کرد: ماهیت اقتصاد مقاومتی به این معناست که از حداقل امکانات و ظرفیت ها در جهت کمک به تقویت اقتصاد کشور استفاده کنیم و در انجام این کار سعی کردیم تا بتوانیم با کمترین هزینه، بیشترین بهره را ببریم.

 

این کار آفرین بسیجی در خصوص کاهش هزینه‌های خود در این طرح گفت: اکثر وسایل و تجهیزات کار را خودم تهیه‌ می کنم، حتی غذای بلدرچین که شمال دانه مرغی می شود را با به دست آوردن ترکیبات آن و تهیه مواد اولیه خودم درست می‌کنم تا ضمن کاهش هزینه کار، بتوانم درآمد حاصل را نیز افزایش دهم.

 

وی افزود : با تهیه دستگاه جوجه کشی بخشی از هزینه ها را کاهش داده چرا که با نگهداری تخم ها در دستگاه های تولید جوجه کشی می توانم جوجه یکروزه را نیز خودم تولید کنم.

 

این فعال اقتصاد مقاومتی در خصوص نحوه فروش محصولات خود در بازار می گوید: برای ارائه محصولاتم به بازار با مشکلی روبرو نیستم و در همین شهرستان مشتری های فراوانی وجود دارند.

 

این کارآفرین بسیجی امیدوار است در صورت حمایت از سوی نهادهای دولتی بتواند این طرح را بیشتر گسترش داده تا زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم نماید.

 

وی ادامه داد: اگر جوانان در حوزه مشاغل زودبازده عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند، بدون تردید علاوه بر اینکه به تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگی به خارج کمک خواهند کرد، ضمن موفقیت در مسیر خودکفایی شخصی باعث کاهش روند مهاجرت نیز می شوند

 

این فعال اقتصادی روستای میرزابیگی نمونه ای کوچک از راه یافتگان به عرصه های بسیج سازندگی می باشد که با عمل به فرمایش مقام معظم رهبری و حمایت سپاه و بسیج توانسته است در مسیر اشتغال گام بلندی بردارد تا بتواند سهمی در بازار خودکفایی داخل داشته باشد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.