کد خبر : 12856
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 11:30

پروانه نظام صنفی کشاورزی را به رسمیت نمی شناسند / صندوق بیمه خسارت کشاورزان را نمی دهد / عملکرد بانکها در حمایت از کشاورزی ضعیف است

دهقان نیوز / بانکها برای اعطای تسهیلات به کشاورزان سختگیری می کنند. بانک عامل و تخصصی ما که بانک کشاورزی است هم هیچ همکاری با کشاورزان ندارد و کمترین تعامل را با کشاورزان دارد.

دهقان نیوز / بانکها برای اعطای تسهیلات به کشاورزان سختگیری می کنند. بانک عامل و تخصصی ما که بانک کشاورزی است هم هیچ همکاری با کشاورزان ندارد و کمترین تعامل را با کشاورزان دارد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی ایلام مهمترین مشکل سالهای اخیر کشاورزی استان را خشکسالی های پی در پی برشمرد و گفت: خوشبختانه امسال وضعیت نسبت به سالهای گذشته بهتر بوده است.

رضا مهرابی در گفتگو با دهقان نیوز یکی از مشکلات کشاورزان ایلام در سالجاری را عدم پرداخت خسارات اکثر کشاورزان از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی برشمرد و گفت: این صندوق با این استدلال که بودجه ندارد قادر به پرداخت خسارت به کشاورزان نیست و کشاورزان از این وضعیت ناراضی اند و گله دارند و این موضوع باعث شده تا کشاورزان انگیزه کافی برای بیمه کردن محصولات کشاورزی خود در سال زراعی آینده را نداشته باشند اگر چه کشاورزان مجبورند بخاطر این در روند کارهای آنها خللی ایجاد نشود مجبورند اراضی خود را بیمه کنند.

وی وضعیت کشت و کار در ایلام در برخی محصولات بویژه گندم را خوب و اقتصادی برشمرد و افزود: اما صیفی جات در استان طی سالهای اخیر بدلیل تگرگ و بارش های باران دچار خسارت های زیادی شد و بیمه محصولات کشاورزی هم بابت صیفی جات، خسارتی به کشاورزان پرداخت نکرد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی ایلام ، استقبال کشاورزان استان ایلام از مکانیزه شدن اراضی کشاورزی را چشمگیر دانست و گفت: کشاورزان برای مکانیزه شدن نیازمند حمایت و تسهیلات دولت هستند. برای نمونه سهمیه دولت برای تسهیلات آبیاری تحت فشار در استان کم است در حالی که کشاورزان تمایل دارند زمین های خود را مجهز به سامانه های نوین آبیاری کنند.

مهرابی در بخشی دیگر با انتقاد از عملکرد بیمه تامین اجتماعی در استان گفت: بیمه بدلیل نداشتن سند مالکیت از سوی برخی کشاورزان، از بیمه کردن آنها خودداری می کند و سلیقه ای عمل می کند و برخی شهرستان اصلا هیچ کشاورزی بیمه نشده است.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف بانکها در حمایت از بخش کشاورزی استان گفت: بانکها برای اعطای تسهیلات به کشاورزان سختگیری می کنند. بانک عامل و تخصصی ما که بانک کشاورزی است هم هیچ همکاری با کشاورزان ندارد و کمترین تعامل را با کشاورزان دارد.

مهرابی با اشاره به اینکه بانک کشاورزی، پروانه نظام صنفی کشاورزی را به رسمیت نمی شناسد ادامه داد: در حالی که طبق مصوبه باید بانکها در قبال پرداخت تسهیلات، پروانه نظام صنفی را بپذیرند اما عملا این موضوع در استان اجر نمی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.