کد خبر : 2478
تاریخ انتشار : شنبه 19 دی 1394 - 0:31

پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه های آبیاری تحت فشار به کشاورزان

دهقان نیوز / این آمادگی وجود دارد که تا ۱۰۰ درصد هزینه ها را هم بدهیم تا کشاورزان از این فرصت به خوبی استفاده کنند و نسبت به آبیاری نوین اقدام کنند.

دهقان نیوز:
[ad_1]

 

 

دهقان نیوز / این آمادگی وجود دارد که تا ۱۰۰ درصد هزینه ها را هم بدهیم تا کشاورزان از این فرصت به خوبی استفاده کنند و نسبت به آبیاری نوین اقدام کنند.

 

به گزارش دهقان نیوز، سید علی اکبر پرویزی، در نشست تخصصی تشکل های بخش کشاورزی و تجلیل از تولید کنندگان برتر استان گفت: هم اکنون نگاه دولت بر قطع دست دلالان داخل و خارج است.
وی افزود: اگر بنا داریم اقتصاد پویا داشته باشیم باید از خریدهای غیر ضروری جلوگیری و دست دلالان را کوتاه کرده و تولید داخل را تقویت کنیم.
وی اظهار کرد: اکنون دامدار و کشاورز ما رنج و مشقت بسیاری می بیند اما سود حاصله نصیب دلالان می شود درحالیکه در قانون ( تعاون روستایی ) به گونه که زنجیره تولید مصرف کاملا تعریف شده بوده تا هم ضرر و سود آن فقط به کشاورز برگردد.
پرویزی گفت: درحال حاضر دلالان قدرتمندی وجود دارند که حتی حاضرند بخاطر منافع خود آدم بکشند ولی دولت نمی تواند انها تغییر دهد.
وی افزود: هم اکنون بسیاری از محصولات کشاورزی آنهم با حمایت افراد شبه دولتی وارد کشور می شود که تنها راه در کمک به سطوح پایین کشاورزان و ایجاد تشکل های سالمی است که مردم به آنها اعتماد کرده و پایدار باشند.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه به کمک های مختلف به روستائیان اشاره کرد و گفت: در حوزه بیمه منازل روستایی از اول بهمن ماه تمام خانه های روستایی، اماکن دامی و مغازه ها با پوشش ۲۰ میلیون تومان بیمه می شوند.
وی افزود: تا پایان دولت نیز بخش عمده ای از راه های روستایی استان آسفالت می شود.
پرویزی اظهار کرد: طی این دو سال ۱۳۱ شهر و روستا گاز رسانی شده و تا پایان دولت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای گاز می شوند.
پرویزی از آب روستایی به عنوان یک معضل یاد کرد و گفت: دراین راستا هر چه هزینه می کنیم بازهم عقب هستیم چراکه منابع آبی مطمئنی نداریم و کارهای که اکنون انجام می دهیم باید ۳۰ سال پیش انجام می گرفت.
استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: کشاورزان خیلی به دنبال وام های کشاورزی با سود پایین نباشند چراکه این وام ها بیشتر به دست افراد با نفوذ و دارای قدرت می رسد و کشاورزان کمتر از آن بی بهره هستند.
وی افزود: امسال ۶۰ میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده ولی اگر بازهم نیاز باشد کمک خواهد شد.
پرویزی گفت: باید از خرد کردن قطعات جلوگیری کرد و این آمادگی وجود دارد که تا ۱۰۰ درصد هزینه ها را هم بدهیم تا کشاورزان از این فرصت به خوبی استفاده کنند و نسبت به آبیاری نوین اقدام کنند.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی به حفظ اشتغال دراین بخش تاکید کردوگفت: اکنون در شرایطی نیستیم که ایجاد اشتغال جدید داشته باشیم و باید شغل های موجود حفظ شود.
وی با بیان این که تاکنون در حوزه سرمایه گذاری بخش کشاورزی خیلی موفق نبوده ایم، اظهار داشت: ناپایداری زیادی در حوزه کشاورزی، فروش و قیمت ها و نیز صنایع تبدیلی وجود دارد.
وی از کمک دولت در حوزه نگهداری سیب و انگور در سال آینده خبرداد وگفت: تلاش داریم باتوجه به نبود صادرات به صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز در حد توان کمک های لازم صورت گیرد.
گفتنی است این نشست با حضور جمع بسیار کشاورزان و تشکل های بخش کشاورزی در محل تالار حافظ بجنورد برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.