کد خبر : 21471
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 مهر 1395 - 23:17

پرداخت یارانه و تسهیلات بانکی به کشاورزان

پرداخت یارانه به کشاورزان و نیز تسهیلات بانکی به کشاورزان در زمینه تجهیز باغ ها و اراضی به سیستم آبیاری های نوین مد نظر مسئولان است.

تنظیم بازار کشاورزی باید به دست کارشناسان خبره انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ارومیه افزود: تقویت بخش کشاورزی برای رقابت محصولات در بازارهای جهانی ضروری است چراکه محصولات کشاورزی استان ما قدرت رقابت در بازارهای جهانی را ندارند.
وی اظهار کرد: آذربایجان غربی در بخش کشاورزی نیازمند توجه به چندین موضوع از جمله اصلاح الگوی آبیاری، اصلاح الگوی کشت، تحقیقات و پژوهش، مشوق های صادراتی، آموزش و ترویج است.
سعادت بیان کرد: این استان از قطب های مهم کشاورزی در کشور است و خشک شدن دریاچه ارومیه موجب شده تا الگوی آبیاری این استان نیز رو به تغییر گذاشته و به سمت الگوهای نوین حرکت کند.
وی اظهار کرد: پرداخت یارانه به کشاورزان و نیز تسهیلات بانکی به کشاورزان در زمینه تجهیز باغ ها و اراضی به سیستم آبیاری های نوین مد نظر مسئولان استان بوده و در چهارچوب قانون و مشارکتهای مردمی در حال تحقق است.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: اصلاح الگوی کشت نیز مورد توجه کارشناسان در این بخش در راستای احیای دریاچه و نیز صرفه جویی در به کار گیری منابع است.
سعادت افزود: تحقیقات و پژوهش نیز از ضروریات این بخش بوده و دولت نمی تواند از ایده های محققان بهره نبرد.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: مردم این استان به علت حضور در عرصه کشاورزی و آشنایی کامل با این بخش ایده ها و خلاقیت های بسیار مطلوبی در این بخش دارند که نیازمند حمایت دولت برای پیاده سازی و اجرای عملی این ایده ها هستند.
وی بیان کرد: مشوق های صادراتی نیز نباید در بخش کشاورزی فراموش شوند و در برنامه ششم توسعه باید امکان استفاده از مشوق های صادراتی فراهم شود.
وی بیان کرد: بخش کشاورزی استان نیازمند سرمایه در گردش و تسهیلات با نرخ کم بهره است که این امر توجه ویژه مسئولان را می طلبد.
سعادت ادامه داد: در زمینه آموزش و ترویج نیز اگر نیاز باشد باید کانال آموزشی برای اصلاح برخی موارد و فرهنگ سازی در زمینه کشت و داشت و برداشت ایجاد شود.
وی اضافه کرد: انگوری که در استان تولید می شود، از گذشته برای تهیه کشمش و سبزه بوده ولی این موضوع هم اکنون فراموش شده است.
استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: هم اکنون انگور تولیدی در استان به کنستانتره تبدیل می شود که نمی تواند در بازارهای جهانی قابلیت رقابت داشته باشد چراکه دیگر کشورها محصول را باکیفیت بالا و هزینه ای کمتر عرضه می کنند.
وی ادامه داد: به علت عدم فروش کنستانتره ها در سال قبل، کارخانه ها امسال مجبورند انگور را با قیمت پایین تر خریداری کنند که این موجب متضرر شدن کشاورزان می شود.
به گزارش ایرنا اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از روز گذشته برای بررسی ظرفیت های بخش کشاورزی استان و نیز مشکلات این بخش در ارومیه به سر می برد.
گفت و گو با مسئولان استان و نیز تشکل های کشاورزی و بازدید از واحد های صنعتی کشاورزی از برنامه های این سفر است.
آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت با شش میلیون تن محصول در سال است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.