کد خبر : 14725
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 تیر 1395 - 20:13

پرداخت مطالبات گندمکاران

اعتبار پرداخت بهای گندم توسط شرکت خدمات بازرگانی مرکز تامین و با مشارکت بانک مربوطه به حساب کشاورزان واریز می شود.

اعتبار پرداخت بهای گندم توسط شرکت خدمات بازرگانی مرکز تامین و با مشارکت بانک مربوطه به حساب کشاورزان واریز می شود.

حمیدرضا علی محمدی اضافه کرد: اعتبار پرداخت بهای گندم توسط شرکت خدمات بازرگانی مرکز تامین و با مشارکت بانک مربوطه به حساب کشاورزان واریز می شود.
وی گفت: امسال این شرکت با دایر کردن ۱۰۰ مرکز تاکنون یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۵۵۸ تن گندم مازاد برنیاز را از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری کرده است.
به گفته وی خرید گندم در گلستان از ابتدای خرداد سال جاری (همزمان با برداشت محصول) با تامین ظرفیت ذخیره سازی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن آغاز و همچنان با ادامه برداشت محصول از مناطق کوهستانی انجام می شود.
شورای اقتصاد قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال و گندم دوروم را ۱۳ هزار و ۶۸ ریال برای سال زراعی ۹۵ – ۹۴ تعیین کرده که از افزایش ۱۰ درصدی نسبت به نرخ سال زراعی قبل برخوردار است.

*خرید ۵۳ هزار تن گندم جوانه زده از کشاورزان گلستان
علی محمدی همچنین گفت: تاکنون ۵۳ هزار و ۷۳ تن گندم جوانه زده از سوی سه مرکز در شهرستان کلاله و یک مرز در مسیر مینودشت – گنبدکاووس تحویل گرفته شده است.
به گفته وی، شرایط آب و هوایی و بارندگی های اواخر خرداد ماه امسال باعث جوانه زدن گندم در خوشه در برخی از گندمزارهای شرق استان شد.
وی در خصوص نحوه پرداخت بهای گندم جوانه زده تحویلی به کشاورزان استان یادآور شد که شرکت غله و خدمات بازرگانی استان فقط دریافت این گندم ها را بر عهده دارد و قیمت نهایی آن از سوی دستگاه های مرتبط تعیین و به کشاورزان پرداخت می شود.
طبق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان، در سال زراعی جاری ۳۸۱ هزار و ۹۴۶ هکتار از اراضی استان به کشت گندم اختصاص دارد که ۲۲۰ هزار و ۷۲۱ هکتار آن به صورت دیم است.
گلستان با داشتن ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب های مهم تولید گندم در کشور به شمار می رود، سال زراعی قبل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ۹۰۰هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان این منطقه خریداری کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.