کد خبر : 549
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آبان 1394 - 13:44

پرداخت غرامت به کشاورزان ایران

دهقان نیوز / صندوق بیمه محصولات کشاورزی هر ساله تعدادی از کشاورزان در سطح کشور که متقاضی استفاده از مزایای این صندوق هستند را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

دهقان نیوز / صندوق بیمه محصولات کشاورزی هر ساله تعدادی از کشاورزان در سطح کشور که متقاضی استفاده از مزایای این صندوق هستند را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

مشاور رییس صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: در سال زراعی ۹۴-۹۳ بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شده است.

محمد شهرکی گفته صندوق بیمه کشاورزی حامی و حافظ منافع و منابع بهره‌برداران حوزه کشاورزی بوده و ۴۷٫۲ درصد بخش تولید، اشتغال و کارآفرینی کشور در بخش کشاورزی نهفته شده و وجود ۲۰۰ شغل زیرمجموعه در حوزه‌ی باغبانی، دامداری، دامپروری و زنبورداری و صنایع وابسته رسالت صندوق بیمه‌ی کشاورزی را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: ایران از لحاظ بلایای طبیعی جزو ۱۰ کشور بلاخیز طبیعی جهان است که به همین منظور نیازمند حمایت از مولدان این بخش هستیم.

شهرکی با اشاره به اینکه این صندوق هر ساله تعدادی از کشاورزان در سطح کشور که متقاضی استفاده از مزایای این صندوق هستند را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: این بیمه هنوز برای بهره‌برداران به‌ خوبی جانیفتاده و از رسانه‌ها می‌خواهیم که برای فرهنگ‌سازی و جامعیت‌بخشی این صندوق جامعه کشاورزی را یاری کنند.

مشاور رسانه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی ایران با بیان اینکه این صندوق از سال ۱۳۶۳ راه‌اندازی شد، تصریح کرد: ۱۵۰ نوع محصول کشاورزی در سطح کشور و ۳۰ نوع محصول در سطح استان ایلام تحت پوشش این صندوق هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به عنایت ویژه رییس جمهور و دولت تدبیر و امید به حوزه کشاورزی انتظار داریم که دولت مردمی تدبیر و امید با انجام تعهدات خود به صندوق، روند پرداخت غرامت به بیمه گزاران تسریع شود.

مشاور رسانه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی ایران تأکید کرد: نیازمند حمایت دولت برای تأمین اعتبار کافی در خصوص پرداخت غرامت‌های صندوق بیمه کشاورزی هستیم و مسئولان ارشد استان‌ها نیز در این زمینه باید همراهی لازم را داشته باشند.

شهرکی با بیان اینکه اگر بیمه محصولات کشاورزی مانند بیمه شخص ثالث اتومبیل اجباری بود بسیاری از مشکلات این بخش مرتفع می‌شود، اظهار کرد: تخفیف بهره بانکی در تسهیلات برای خرید نهاده‌های کشاورزی، اقساطی کردن حق بیمه برای کشاورزان و پرداخت هزینه‌های جاری به گندم و کلزاکاران آبی ازجمله مزایای در نظر گرفته‌شده برای کشاورزانی است که از خدمات صندوق بیمه کشاورزی استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: خسارت‌های مالی به کشاورزان در بخش‌های مختلف هنوز پرداخت نشده و در تلاش هستیم که فاصله پرداخت غرامت‌‎ها را کوتاه کنیم.

مشاور رسانه‌ای صندوق بیمه محصولات کشاورزی ایران در پایان خاطرنشان کرد: باید اطلاع‌رسانی شود که فرهنگ بیمه کردن محصولات کشاورزی در بین جامعه هدف ما نهادینه شود و اعتبارات تخصیص‌یافته از طرف دولت وصول شود تا پرداخت غرامت‌ها به‌ راحتی صورت پذیرد و کشاورزان ما برای بیمه کردن محصولات خود بیشتر ترغیب شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.