کد خبر : 366
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 مهر 1394 - 13:09

اختصاص دیرکرد بابت تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان

دهقان نیوز / برای تاخیر در پرداخت بهای محصولات کشاورزی مبلغی به عنوان دیرکرد به کشاورزان پرداخت شود.

دهقان نیوز / برای تاخیر در پرداخت بهای محصولات کشاورزی مبلغی به عنوان دیرکرد به کشاورزان پرداخت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برای تاخیر در پرداخت بهای محصولات کشاورزی مبلغی نیز به عنوان دیرکرد به کشاورزان پرداخت کند.

حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی گفته از جایی که عمده اشتغال مردم استان آذربایجان غربی به ویژه در روستاها، در حوزه کشاورزی است باید به این حوزه بیش از این توجه شود.

وی از اشتغال ۴۴ درصدی مردم آذربایجان غربی در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی این بخش خبر داد و تصریح کرد: این آمار رقم بالایی است و از طریق می‌توان دریافت که عمده منبع درآمدی و معیشتی خانوارهای این استان از ناحیه کشاورزی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه ارزش افزوده بخش کشاورزی در استان بسیار پایین است، افزود: باید دولت در راستای حمایت از صنایع تبدیلی اقدامات اساسی انجام دهد تا شاهد پویایی این بخش باشیم.

این مسئول با ابراز ناراحتی از پرداخت دیرهنگام بهای چغندر قند توسط دولت برای چغندرکاران استان، اظهار داشت: متاسفانه بهای چغندر قند خریداری شده توسط دولت امسال واریز شده و بخشی از این مبلغ نیز هنوز به دست چغندرکاران نرسیده است.

بیگی با بیان اینکه در این صورت رغبت کشاورز برای کاشت برخی محصولات کشاورزی نیز کاهش یافته و مهاجرت از روستاها به شهرها افزایش می‌یابد، افزود: باید ساز و کار حمایت از کشاورزان فراهم شود.

وی با بیان اینکه دولت از بابت تاخیر در پرداخت بهای چغندر قند سال گذشته هیچ اضافه مبلغی پرداخت نکرده است، ادامه داد: این در حالی است که برای تاخیر در بازپرداخت تسهیلاتی که به کشاورزان پرداخت شده دیرکرد دریافت می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع تحت هیچ شرایطی عادلانه نیست، خاطرنشان کرد: دولت باید برای تاخیر در پرداخت بهای محصولات کشاورزی هزینه‌ای نیز به عنوان دیرکرد به کشاورزان پرداخت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

صادقیان چهارشنبه , ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

سلام کشاورزان درهمه جا مورد بی مهری قرار میگیرند ازجمله چند سال است که مصوبه قانون در مورد تسهیلات کشاورزی ابلاغ شده ایا موردی را کشاورز توانسته استفاده کند حتی جریمه دیر کرد را هم پرداخته و در نظام بانکی کشور هم بدحساب میباشد با صندوق بیمه کشاورزی قرارداد میبندد ولی درپرداخت خسارت کسی جوابگو نیست وبا اینکه بانک کشاورزی نماینده بیمه میباشد وهمه گونه اختیاری را در قراردادها از کشاورز گرفته حتی حاظر نیست همانگونه که دولت میگوید تهاتر کند شاید رسانه بتوانند کمک کنند.