کد خبر : 4057
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 بهمن 1394 - 11:16

پرداخت تسهیلات کار آفرینی به روستاییان / تسهیلات با کارمزد سه درصد

دهقان نیوز / منفعت اصلی از ارزش افزوده محصولات کشاورزی را شهرنشینان می برند و جامعه روستایی از این ارزش افزوده محروم است.

 

دهقان نیوز / منفعت اصلی از ارزش افزوده محصولات کشاورزی را شهرنشینان می برند و جامعه روستایی از این ارزش افزوده محروم است.

 

ناصر زرگر در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی زنان روستایی مازندران به خبرنگاران در ساری افزود: اکنون تامین نهاده ها،فرآوری ،بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی که در روستاها تولید می شود را شهرنشینان انجام می دهند.
وی بیان داشت: در واقع منفعت اصلی از ارزش افزوده محصولات کشاورزی را شهرنشینان می برند و جامعه روستایی از این ارزش افزوده محروم است.
زرگر گفت: به همین دلیل درآمد روستاییان کشور به نسبت جامعه شهری، ۴۰ درصد کمتر است.
** طرح دولت یازدهم برای بازگشت درآمد حاصل از ارزش افزوده محصولات کشاورزی به اقتصاد خانوار روستاییان
معاون سرمایه گذاری ،اشتغال ، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه از دو سال قبل طرح دولت یازدهم در حمایت از افزایش درآمد خانوارهای روستایی آغاز شده است، گفت: دولت طرح مشارکت روستاییان در فعالیت های اقتصادی را برنامه ریزی و ارائه کرده است .
زرگر با بیان اینکه با اجرای این طرح ارزش افزوده محصولات کشاورزی از تامین نهاده ها ، فرآوری ، بسته بندی و صادرات در روستاها صورت می گیرد، گفت: خانوارهای روستایی با تشکیل شرکت های تعاونی و سهامی می توانند تسهیلات با کارمزد سه درصد برای عملیاتی کردن طرح های ارزش افزوده محصولات کشاورزی دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۰۰پروژه مشارکتی فعالیت های اقتصادی در روستاهای کشور عملیاتی شده است، گفت: امسال هزار میلیارد تومان برای طرح های مشارکتی فعالیت های اقتصادی روستاها تخصیص یافت.
زرگر تصریح کرد: دولت برای پرداخت تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان و کار آفرینی در روستاها نیز محدودیتی ندارد.
معاون سرمایه گذاری ،اشتغال ، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت:علت اینکه ازانقلاب تا کنون ۳۴هزار آبادی کشور تخلیه شده و۱۱میلیون نفر از جمعیت روستایی به شهرها مهاجرت و حاشیه نشین شهرها شدند ،عدم بازگشت ارزش افزوده محصولات کشاورزی به خود تولید کنندگان روستایی بوده است.
وی توضیح داد: به رغم ایجاد امکانات زیر ساختی آب ، برق ، گاز ، تلفن و آسفالت در روستاها ،اما به دلیل عدم رونق اقتصادی و بالا نرفتن درآمد آنان ،کیفیت زندگی روستاییان بالا نرفته است.
زرگر گفت: اختلاف و عدم توازن جامعه شهری و روستایی سبب شد ،روستاییان برای تامین آینده فرزندان خود به شهرها کوچ کنند.

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.