کد خبر : 51629
تاریخ انتشار : جمعه 11 مرداد 1398 - 12:40

پرداخت تسهیلات به طرح‌های کشاورزی در ۱۵ روز / برخورد با مدیرانی که پاسخگوی متقاضیان نباشند

فرآیند پرداخت تسهیلات به طرح‌های کشاورزی ۱۵ روز است.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: فرآیند پرداخت تسهیلات به طرح‌های کشاورزی ۱۵ روز است.

 مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: از این پس سرپرستی این بانک در استان ها باید فرآیند تسهیلات به طرح های کشاورزی در استان ها را بررسی و در بازه زمانی ۱۵ روزه رد یا قبول درخواست را به متقاضیان اعلام کنند.

روح الله خدارحمی که به منظور بررسی مشکلات بانکی کشاورزان به استان اصفهان سفر کرده است در دیدار با استاندار این خطه افزود: چنانچه هر یک از مدیران بانک کشاورزی در این بازه زمانی نتوانند پاسخگوی درخواست متقاضیان باشند با آنها برخورد خواهد شد.

وی افزود: پذیرفته نیست که یک فرد از وزیر تا یک کشاورز و شهروند عادی برای یک درخواست چندین بار به بانک کشاورزی مراجعه کند و رسیدگی به درخواست او طولانی شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی ارائه تسهیلات به طرح های تولید محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی را از اولویت های این بانک بیان کرد و گفت: بانک کشاورزی به اجرای طرح های گلخانه ای بزرگ در شهرستان ها توجه ویژه ای دارد و در این راستا اعتبارات مناسبی را برای ارائه تسهیلات به این طرح ها اختصاص داده است.

وی با اشاره به وقوع حوادث غیر مترقبه از جمله سیل، زلزله و بروز خشکسالی در برخی مناطق کشور گفت: با وجود همه سختی ها، کشاورزی ایران در وضعیت مطلوبی قرار دارد و مایه دلگرمی برای ادامه برنامه های پیش روی کشور است.

خدارحمی تصریح کرد: به رغم اینکه در پی اعمال تحریم ها و سخت ترین دشمنی ها برخی افراد روزهای سختی را برای تامین مواد غذایی و مایحتاج اساسی مردم پیش بینی می کردند اما خوشبختانه با تلاش کشاورزان و دولتمردان، شرایط کشور در وضعیت خوبی برای تامین مواد غذایی مورد نیاز قرار دارد.

وی گفت: در زمانی که در دوره اصلاحات توانستیم در زمینه تولید گندم به خودکفایی برسیم اما یکسال پس از دولت نهم ما به واردکننده گندم تبدیل شدیم و خوشحالیم که بار دیگر طی سه سال گذشته توانسته ایم برای تولید گندم به خودکفایی برسیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به اینکه این بانک طرح های کشاورزی و کشاورزان را مورد حمایت قرار می دهد، ادامه داد: به رغم کاهش سطح زیر کشت به دلیل خشکسالی در سال های گذشته، توانسته ایم در زمینه تولید گندم به خودکفایی برسیم و تولید دانه های روغنی را نیز بصورت چشمگیری افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه به رغم پاره ای مشکلات، روند تولید گندم در کشور از ثبات خوبی برخوردار است، افزود: طرح های کشاورزی خوبی در کشور در حال اجراست و در زمینه تولید گوشت قرمز، پرورش ماهی و توسعه محصولات گلخانه ای گام های خوبی برداشته شده است.

خدارحمی اظهارداشت: بانک کشاورزی در سال ۹۸ به حمایت از طرح های گلخانه ای متمرکز شده است و با ارائه تسهیلات مناسب از طرح های تولید محصولات گلخانه ای در استان های کشور حمایت می کند.

وی اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری را از دیگر اقدام های بی نظیر دولت تدبیر و امید بیان کرد و گفت: برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعتبار قابل ملاحظه ای از سوی بانک کشاورزی برای اجرای این طرح درنظر گرفته شد و در سال گذشته ۸۴ هزار شغل جدید ایجاد شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ شغل جدید در حوزه روستایی و عشایری استان اصفهان ایجاد شد.

وی گفت: در مذاکرات انجام شده با دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تا حد امکان برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی موجود تلاش خواهیم کرد تا از تعطیلی این واحدها جلوگیری و اشتغال موجود را حفظ کنیم.

خدارحمی افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات سرمایه درگردش را امکان پذیر ندانست و تصریح کرد: اگر این زمان افزایش یابد، بانک کشاورزی برای تامین اعتبار جهت ارائه تسهیلات به متقاضیان دچار مشکل خواهد شد.

وی درباره استمهال وام کشاورزان نیز گفت: بانک کشاورزی برای اجرای مصوبات مربوط به استمهال این وام ها پیشرو بوده و در سال گذشته ۲۱۷ هزار پرونده از این وام ها را تعیین تکلیف کرده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی درباره افزایش اختیارات سرپرستی این بانک در استان ها اظهارداشت: ۳۵ درصد از اختیارات سرپرستی بانک های کشاورزی در استان ها افزایش یافته است و با افزایش این اختیارات تعداد کمی از طرح ها برای تعیین تکلیف جهت دریافت تسهیلات به مرکز ( تهران ) ارسال می شود.

وی همچنین از الکترونیکی شدن پذیرش طرح های کشاورزی تا ۶ ماه آینده خبرداد و گفت: با بهره برداری از سامانه مربوطه، فرآیند بررسی طرح های کشاورزی برای دریافت تسهیلات، آسان می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.